לא נעים: עידית סילמן הצביעה במקום אביר קארה

במהלך הצבעה על החוק למלחמה בסרסרות של חבר הכנסת רון כ"ץ ממפלגת יש עתיד טעתה יו"ר הקואליציה עידית סילמן והצביעה במקומו של סגן השר אביר קארה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/01/22 12:34 יז בשבט התשפב

לא נעים: עידית סילמן הצביעה במקום אביר קארה
עידית סילמן, צילום: נועם מושקוביץ/דני שם טוב- דוברות הכנסת

הטעויות בהצבעות של מפלגת ימינה נמשכות. אחרי ההצבעה המפורסמת של סגן השר אביר קארה שהצביע פעמיים ועבר על החוק, הגיע תורה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן שהיום (ד') טעתה בהצבעה והצביעה במקום של חברה לסיעה אביר קארה שיושב לצידה.

סילמן לא עברה על החוק מכיוון שלא הצביע פעמיים אלא רק התבלבלה בתום לב, דבר שקרא בעבר בכנסת, מי שניהל את המליאה, ח"כ מנסור עבאס אמר, "זה קרא בטעות ובתום לב".

נזכיר כי בתחילת החודש היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר כי המשטרה פתחה בחקירה נגד חבר הכנסת וסגן השר אביר קארה. החקירה מתנהלת  בעניין ההצבעות הכפולות, כאשר נצפה קארה מצביע גם בעד חברתו למפלגה ח"כ עידית סילמן בחודש יולי.

"הרבה למעלה מן הצורך נציין כי בחודש ספטמבר 2021, עוד בטרם הוגשה העתירה, החל הליך בדיקה מקדימה ביחס לפרשה, וזאת בהתאם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה. בהמשך לכך, ביום 13.12.2021 אישר היועמ"ש פתיחת חקירה פלילית בעניין, אשר עודנה בעיצומה", נכתב בהודעתו של מנדלבליט.

קארה התייחס לדברים ואמר: "התבשרתי דרך התקשורת שנפתחה נגדי חקירה פלילית. כמובן שאם אדרש - אשתף פעולה, כפי שעשיתי בזמן אמת בבדיקה שנערכה בכנסת והעלתה שההצבעה נעשתה בתום לב. יש לציין שמיד לאחר הטעות התרעתי עליה כדי שתתוקן, כפי שמתועד ונבדק".