בלעדי במרצ זועמים על איילת שקד: "זה חוק שמפיל קואליציה"

חברי מרצ זועמים על שרת הפנים שמקדמת את חוק האזרחות ובשיחה עם וליד טאהא מרע"מ, איימו כי החוק יפיל את הקואליציה, "שילכו לעזאזל" | בעקבות הערער של לפיד, רוטמן לא יעלה היום את חוק האזרחות להצבעה במליאה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/01/22 11:58 יז בשבט התשפב

במרצ זועמים על איילת שקד: "זה חוק שמפיל קואליציה"
מפלגת מר"צ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חוק האזרחות של איילת שקד מוסיף להרעיד את הקואליציה. אחרי שבתמיכת שקד ושר המשפטים גדעון סער אושר החוק בוועדת שרים לענייני חקיקה, הגיש שר החוץ לפיד ערר על ההחלטה והחוק נדחה לעת עתה אבל בשיחה שקיימו היום (ד') חברי כנסת ממרצ עם וליד טאהא מרע"מ, איימו ח"כים ממרצ כי החוק יסכן את שלמות הקואליציה.

"כל יום יש דרמות, שילכו לעזאזל"

בשיחה שהתקיימה היום ופרטיה הגיעו לחדשות כיפה אמרה אחת מחברות הכנסת במרצ: "זה חוק שמפיל קואליציה, אנחנו שלוש סיעות שמתנגדות, כל יום יש דרמות", חברת כנסת נוספת, אמרה: "אם לנו יש חוק על להט"ב בגלל שיש מפלגות שתומכות בחוק נעלה אותו? אנחנו לא עושים את זה". חברי הכנסת ממרצ ביקשו מטאהא לדבר עם מנסור עבאס שיפעל לביטול החוק. טאהא הוסיף, "אני לא יכולתי  להביא חוק שלי, אז למה הם מביאים מה שבא להם? שילכו לעזאזל". 

מוקדם יותר היום הודיע חבר הכנסת שמחה רוטמן כי בעקבות הערער שהגיש לפיד על החלטת ועדת השרים, הוא לא יעלה היום את חוק האזרחות להצבעה במליאה. רוטמן הוסיף: "חוק האזרחות הכולל מכסות ושקיפות חשוב מכדי שאתן לציניות של פוליטיקאים חסרי אחריות לסכל העברתו ברוב המבוסס על חברי קואליציה ואופוזיציה ציוניים המכירים בחשיבותו. אני סמוך ובטוח שבשבוע הבא ניתן יהיה להעלותו להצבעה ולשמור על חומת המגן של מדינת ישראל".

בעקבות הערער שהגיש לפיד, החוק יצטרך לעבור אישור בישיבת ממשלה, אישור חוזר בוועדת השרים ולאחר מכן יגיע שוב למליאת הכנסת. 


(שרת הפנים מציגה את חוק האזרחות).