המערכת הפוליטית במתח: מה חושבת משפחת נתניהו על העסקה?

בנימין נתניהו עומד בפניי החלטה גורלית: האם לחתום על עסקת טיעון או להמשיך במשפט? המשפחה חצויה בדעתה | היום היה צפוי להתקיים דיון 40 חתימות בכנסת, בסופו של דבר הדיון לא יתקיים | קמפיין ההמונים "לעולם לא תצעד לבד" ממשיך באיסוף הכסף

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 17/01/22 09:19 טו בשבט התשפב

המערכת הפוליטית במתח: מה חושבת משפחת נתניהו על העסקה?
בנימין ויאיר נתניהו, צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות המגעים לעסקת טיעון בין יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. אמש (א') נפגשו בני המשפחה עם הפרקליטים לפגישה בביתו של עורך דינו בעז בן צור. בסיום הפגישה דווח כי פרקליטיו של נתניהו ימשיכו את המגעים עם מנדלבליט, וכי הם יפנו אליו להאיץ את המשא ומתן בעניין. בתוך כך, עמית סגל מפרסם כי בקרב בני המשפחה שרה ואבנר מתנגדים, ודווקא בנימין ויאיר בעד העסקה.

הסוגיה העיקרית העומדת על הפרק היא הקלון, כאשר לא ברור האם יצטרך נתניהו לפרוש מחייו הפוליטיים. אמש (א') ינון מגל פתח בקמפיין גיוס המונים למען נתניהו, קמפיין שהשיג עד כה כמעט שניים וחצי מיליון שקלים. במידה ונתניהו יפרוש תיכנס המערכת הפוליטית לסחרור, כאשר ייבחר יו"ר ליכוד חדש ותבחן האפשרות של פירוק הממשלה. היום (ב') צפוי להתקיים דיון 40 חתימות בהשתתפותו של יו"ר האופוזיציה, ונתניהו החליט כי הוא יידחה. בסופו של דבר הוחלט כי הדיון יתקיים.

בתוך כך ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס אתמול (א') לעסקת הטיעון של בנימין נתניהו שנמצאת כעת בכותרות ומאיימת על ממשלתו: "חברים, זאת ממשלה של עשייה, ששמה את אזרחי ישראל במרכז. לכן, לכל הפרשנים הפוליטיים למיניהם, לצד כל הגרפים והתרחישים - תנוח דעתכם, ממשלת ישראל עובדת וממשיכה לעבוד, בעבודה שקטה וטובה, שנעשית יום אחרי יום למען אזרחי ישראל", אמר בנט.


(נתניהו בפתח ישיבת הסיעה: הציבור מעדיף אותי).