התאריך בו אריה דרעי יתפטר מהכנסת

בזמן שעיני כולם נשואות למגעים בין נתניהו למנדלבליט על עסקת טיעון, יו"ר ש"ס חבר הכנסת אריה דרעי מגיע אל השלב הבא בעסקת הטיעון שלו עם התאריך הסופי בו הוא יתפטר מהכנסת

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 16/01/22 11:25 יד בשבט התשפב

התאריך בו אריה דרעי יתפטר מהכנסת
דרעי., צילום: פלאש 90

עסקות הטיעון בכותרות, אמנם כולם עסוקים בעסקה שתהיה או לא תהיה בין נתניהו למנדלבליט אבל הפוליטיקאי הבכיר אריה דרעי, שחתם לפני שבועות ספורים על עסקת טיעון משלו מתקרב לרגע האמת. למרות שדרעי כבר חתם ונפרד כרגע הוא עדיין משמש כחבר כנסת.

דרעי יתפטר עד יום שלישי הבא

הסיבה לכך שדרעי עדיין משמש כחבר כנסת היא שטרם התקרב הדיון בעניינו בבית המשפט, דיון אליו הוא צריך להגיע אחרי שהגיש מכתב התפטרות. הדיון היה אמור להיערך השבוע אך נדחה ליום שלישי בשבוע הבא. הסיבה לדחיה היא שהיום (א') יתקיימו בבג"צ שתי עתירות  בעניינו של דרעי המבקשים לבטל את עסקת הטיעון, עורכי דינו של דרעי נחושים לחכות עם ההתפטרות עד שבבג"צ ידחו את העתירות באופן סופי.

הבא ברשימת ש"ס, חבר הכנסת לשעבר, יוסי טייב סיפר בשיחה עם חדשות כיפה: "אני לא מתעסק בזה כרגע, כשיגיע הזמן יו"ר התנועה הרב אריה יעביר את המלצותיו למועצת החכמים והיא תתכנס ותחליט את מה שתחליט, במידה ויבקשו ממני להיכנס, אני ימשיך לשרת את עם ישראל כפי שעשיתי בעבר".

בכיר בליכוד אומר בשיחה עם חדשות כיפה כי הוא מודאג לגורל הגוש אחרי שדרעי ילך, בין היתר בגלל הקשרים הטובים של דרעי עם המשותפת והיכולת שלהם להצביע עליו כראש ממשלה בהצבעות אי אמון.


(דרעי נפרד).

נזכיר כי עם ההחלטה הסופית לעזוב את הכנסת כתב דרעי, "אני מודה לבורא עולם על סיום של  כמעט 7 שנות חקירה מייסרות שהיו עבור משפחתי ועבורי תקופה קשה מנשוא. החקירה החלה בקול רעש גדול, בחשדות חמורים מאד והסתיימה  כפי שהגדיר אותה היועץ המשפטי לממשלה ד״ר אביחי מנדבליט במילים: ״מהתיק הזה לא נולד אפילו עכברון״. 

בכל הקשור למחלוקות המס, החלטתי לקחת אחריות על טעויות שנעשו ללא כוונת זדון, על מנת  לשים את הפרשה מאחורי ולחסוך ניהול משפט שלם בעניין. אני מודה לעורך דיני עו"ד נבות תל צור על עבודתו המסורה. אמשיך להתמקד בפעילותי הציבורית  ולהנהיג את תנועת ש"ס במלוא הכוח ובאמונה".