זו הסיבה שנתניהו עוד לא חתם על עסקת הטיעון

עסקת הטיעון של נתניהו קרובה להיחתם, כאשר המכשול היחיד לחתימה הוא סוגיית הקלון, שיכולה למנוע בעתיד מנתניהו לשוב ולהתמודד בחזרה על ראשות הממשלה | לפרטי עסקת הטיעון המלאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/01/22 23:45 יא בשבט התשפב

זו הסיבה שנתניהו עוד לא חתם על עסקת הטיעון
נתניהו בבית המשפט, צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90

משפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו עודנו נמשך, אולם בשבועות האחרונים מתנהל משא ומתן בין נציגי נתניהו לנציגי הפרקליטות בדך לעסקת טיעון. העיתונאי גיא פלג פרסם היום (ה') כי נמשכים המגעים בין נתניהו והפרקליטות לגבי עסקת טיעון, וכי בפרקליטות פועלים למשא מתן עם נתניהו, בדבר סגירת תיק 2000, כאשר הסוגיה במחלוקת היא -  מתי יתפטר נתניהו.

"הפרקליטות תדרוש להטיל קלון על נתניהו"

על פי הפרסום היום, במסגרת המשא ומתן הפרקליטות מוכנה ללכת לכיוונו של נתניהו בכל שלושת התיקים:

  • תיק 1000 המכונה "תיק המתנות" - הפרקליטות מדברת על סעיף של מרמה והפרת אמונים. בניסוח העבירה - הפרקליטות תאפשר להסיר את סעיפי המרמה.
  • תיק 2000 המכונה "תיק נתניהו-מוזס" - הפרקליטות מראה נכונות לסגור את כל התיק. 
  • תיק 4000 המכונה "תיק בזק-וואלה" - הפרקליטות מוכנה לתקן את כתב האישום. כמו כן, בהסדר הטיעון המתוקן שיוגש לבית המשפט, הפרקליטות תאפשר את מחיקת סעיף השוחד, אשר תחתיו יופיע סעיף הפרת אמונים.

כפי שדווח עמית סגל בחדשות 12, בכל הנוגע להתפטרות נתניהו, מוקד המחלוקת נמצא קשר לסוגיית הקלון שהטלתו תמנוע מנתניהו להתמודד לתפקיד לכנסת 7 שנים. כך שאם נתניהו יתפטר כבר עכשיו, הוא יחתום על עסקת טיעון כשאינו חבר כנסת. כך, ששופטי המחוזי לא ידונו בסוגיית הקלון מאחר והיא לא רלוונטית וכל הוא לא יוטל על נתניהו. 

לעומתו, היועץ המשפטי לממשלה מעוניין דווקא כי נתניהו יישאר כחבר כנסת דווקא כדי שהשופטים שדנים כעת בתיקי האלפים כעת, ידונו בסוגיית הקלון בתיקו כשהוא חבר כנסת. ובמקרה כזה, הפרקליטות תדרוש להטיל קלון על נתניהו ואולי מכך נתניהו מעוניין להימנע.
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן