אחרי שאיים עליו בתביעה, עוזרו של סמוטריץ' מגיב: "דרכו של ניר אורבך הינה דרך השקר"

יו"ר סיעת ימינה במכתב התראה לפני נקיטת הליכים כנגד אריק בן שמעון, יועץ התקשורת של הציונות הדתית ובצלאל סמוטריץ': "מפיץ פייק ניוז בהיקף רחב באפקליציית הוואטסאפ" בן שמעון: ימינה חרתה על דגלה את דרך השקר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/01/22 17:06 יא בשבט התשפב

אחרי שאיים עליו בתביעה, עוזרו של סמוטריץ' מגיב: "דרכו של ניר אורבך הינה דרך השקר"
ניר אורבך, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר סיעת ימינה, חבר הכנסת ניר אורבך, הוציא היום (ה') מכתב התראה לפני נקיטת הליכים כנגד אריק בן שמעון, יועץ התקשורת של האיחוד הלאומי ובצלאל סמוטריץ' על הפצת פייק ניוז.

בסטטוס באפליקציית הוואטסאפ שיתף בן שמעון ציוץ עבר של אורבך אשר נערך ושונה כך שיציג בצורה שקרית אמירה של אורבך על הנגב, "מפקירים את הנגב. נקודה". עם זאת, בציוץ המקורי נכתב על ידי אורבך "לא מפקירים את הנגב. נקודה". 

במכתב ההתראה נכתב: "אין ולא יכול להיות כל חולק כי הפרסום המדובר הינו זיוף ועריכה של הפרסום של חה"כ אורבך, אשר נעשה במזיד ובכוונה תחילה על מנת לפגוע בשמו הטוב של מר אורבך, ונפשו של חה"כ אורבך נקעה מהפצת הפייק-ניוז הזדונית והארסית כלפי שעולה מהפרסום שהופץ על ידך". 

הסטטוס שהעלה בן שמעון

הסטטוס שהעלה בן שמעון | צילום: דוברות

"אם לא כן, לא תוותר בידי מרשינו כל ברירה אלא לפנות לערכאות כאמור"

"הנך נדרש להסיר את הפרסום מכל מדיה בה הוא מופיע, להימנע מכל פרסום נוסף של פרסום זה ו/או דומיו בכל מדיה, וכן לפרסם הודעת התנצלות פומבית בהודעה נפרדת בכל עמודי המדיה החברתית שברשותך ובנוסח אשר יהא מקובל על מרשנו".

אם לא יעשה כך בן שמעון, "יאלצו מרשינו לפנות וכן לפנות לרשויות החוק לצורך עצירת הזיוף וההטעיה וכן לפנות לערכאות בתביעה בגין הוצאת דיבה, פרסום לשון הרע וכך בגין פגיעה בשמם הטוב, ובכלל זה , דרישה לתשלום פיצוי ללא הוכחת נזק בסך 100,000 שקלים, בגין פרסום לשון הרע בכוונה לפגוע וכך בגין נזקים שנגרמו ו/או יגרמו למרשינו ו/או העשויים להיגרם להם בטווח הזמן הקרוב ו/או הרחוק ו/או פגיעה במוניטין ו/או כל פגיעה אחרת כתוצאה מפרסום כאמור".

בן שמעון נדרש להגיב כנדרש במכתב ההתראה ולהודיע על כך לעורכי הדין של אורבך, עד ליום ראשון, 16.01.2022, בשעה 12:00. "אם לא כן, לא תוותר בידי מרשינו כל ברירה אלא לפנות לערכאות כאמור".

בן שמעון הגיב לאיומי התביעה של חבר הכנסת אורבך "אני מבין שניר אורבך בלחץ. בצדק.  האם האמירה הזו שלקטתי מהרשת היא גם הציוץ המקורי של אורבך? בדיעבד הסתבר לנו שלא. האם אורבך מפקיר את הנגב? חד משמעית, כן. הופתעתי מכך שסטטוס בוואטסאפ האישי שלי (שנמחק באופן אוטומטי אחרי 24 שעות ועוד בטרם הגיע אליי מכתב ההשתקה) שאליו נחשפו רק בודדים מאנשי הקשר שלי שטרחו לעיין בסטטוס - כל כך מטריד את ניר אורבך" 

אריק בן שמעון

אריק בן שמעון \ צילום: מאיר אליפור

"ניר הבטיח לא להפקיר את הנגב והוא נאמן לערכי מפלגתו ומפר את הבטחתו כעת"

בן שמעון מוסיף בתגובתו את חבר הכנסת אורבך "בדיעבד אני מבין לחלוטין את עמדתו ואפילו מוצא את דרישתו של ניר אורבך להתנצלות מוצדקת. אכן מהתמונה שליקטתי מהרשת ניתן היה להבין כי ניר אורבך התחייב מראש להפקיר את הנגב ובכך למעשה הוא מקיים היום את הבטחתו לבוחר. אך לא כך הדבר.

קיום הבטחה לבוחר מנוגד לדרכה של מפלגתו ימינה שחרתה על דגלה את דרך השקר והפכה את הפרת ההבטחות לבוחר לדרך חיים. אני מבין את הנזק הפוטנציאלי לעסקן הבית היהודי לשעבר שמנסה להוכיח נאמנותו למנהיג ולערכי מפלגתו החדשה.

"אם חלילה הובן מהצילום שלוקט מהאינטרנט והוצג בסטטוס כאילו התחייב מראש להפקיר את הנגב וקיים, אני מצר על כך"

אני מתנצל מעומק הלב  ומבהיר בקול חד וברור:  ניר אורבך הינו מפר הבטחות סדרתי בשר מבשרה ועצם מעצמותיה של ימינה. אם חלילה הובן מהצילום שלוקט מהאינטרנט והוצג בסטטוס כאילו התחייב מראש להפקיר את הנגב וקיים, אני מצר על כך ומבהיר - ניר הבטיח לא להפקיר את הנגב והוא נאמן לערכי מפלגתו ומפר את הבטחתו כעת, ולראיה אפילו נטיעת עצים של קק״ל בנגב נעצרה בהוראת ראש הממשלה בפועל מנסור עבאס שח״כ ניר אורבך חבר אליו לקואליציה.

בניסיון לתקן את הנזק במידה וחלילה נגרם אני מקבל על עצמי בשנה הקרובה לתת הד רחב ככל שניתן להפרות ההבטחות של ניר אורבך הן אלו שהפר בעבר והן אלו שעוד יפר על מנת להבטיח כי גם התומכים הבודדים שאולי עוד נותרו למפלגתו יבינו סוף סוף כי דרכו של ניר אורבך הינה דרך השקר של ימינה".

בסיום תגובתו התייחס בן מעון לעצם התביעה וכתב "וברצינות. הניסיון של ח״כ שכל הבמות התקשורתיות פתוחות בפניו להלך אימים עלי כאדם פרטי שמביע בחופש ביטוי את מחאתו -עצובה ובעיקר מעידה עליו ועל אובדן הדרך שלו ושל מפלגתו. אין לי מושג מי יועץ התקשורת המבריק שייעץ לו לאיים כלפי בתביעת השתקה ולחשוף לציבור רחב סטטוס קטן שכאמור נחשפו אליו כמה חברים שלי. הייתי מציע לו את שירותיי במחיר ראוי ושווה לכל נפש אבל מעדיף שלא לעבוד עם מי שמפקיר את הנגב ושדרך השקר היא נר לרגליו."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן