סערת הנטיעות | מהומות בנגב: בנט יעמוד בלחץ של רע"מ?

המשבר סביב נטיעות קרן קיימת לישראל בנגב לכבוד ט"ו בשבט ממשיך: יושב רע"מ מנסור עבאס מאיים כי במידה ולא יעצרו הנטיעות מפלגתו לא תצביע עם הקואליציה: "לא יכול להמשיך לחיות כשיורים בחזה שלי" | מוקדם יותר היום נעצרו 18 חשודים ביידוי אבנים באיזור הנטיעות

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/01/22 21:03 ט בשבט התשפב

סערת הנטיעות | מהומות בנגב: בנט יעמוד בלחץ של רע"מ?
בנט ועבאס, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אנשי קק"ל קיימו היום את הנטיעות המסורתיות בנגב, לאחר שאמש בסיעת רע"מ זעמו על ההחלטה והודיעו כי יחרימו את ההצבעות במליאת הכנסת. המחאה של רע"מ אמנם לא פגעה בהצבעות שנערכו היום לאור ההסכמות שהושגו בין יו"ר הקואליציה עידית סילמן ומרכז האופוזיציה יריב לוין, אבל הערב מתברר כי המשבר לא נגמר.

בחדשות 12 מתפרסם כי מנסור עבאס, יו"ר רע"מ, הודיע לקואליציה כי כל עוד לא יופסקו הנטיעות - רע"מ לא תתמוך בהצבעות הקואליציה. "אני לא יכול להמשיך לחיות עם זה, שיפעילו את המתווה להסדרה. אני לא, אני לא יכול להמשיך. ספגתי כבר דברים לכאורה יותר קשים, אבל כשיורים ישירות לחזה שלי אני לא יכול להחזיק מעמד. הנגב זה רע"ם. אני דורש להפסיק את הנטיעות ולהיכנס לתהליך מואץ של הסדרה בשלושה-ארבעה אזורים. לא נצביע עם הקואליציה עד שזה ייפתר".

מהומות בנגב בעקבות הנטיעות

בחברה הערבית זועמים על הנטיעות, שמורות על ריבונות ישראלית ודוחקות את רגליהם מהמקומות הללו. מוקדם יותר היום, בנטיעות, דיווחה המשטרה כי היא עצרה 18 חשודים ביידוי אבנים. לוחמי יחידת יואב, לוחמי מג"ב ומתפ"א של משטרת ישראל, איבטחו במהלך היום את פעילות של הקרן הקיימת לישראל באזור מולדה שבדרום. במהלך הפעילות נעצרו 18 חשודים בידוי אבנים לעבר השוטרים והפרת הסדר והם הועברו לחקירה.

בנוסף, במשטרת ישראל התקבל דיווח כי סמוך לצומת גורל רכבת נוסעים בלמה לאחר שנהג הקטר זיהה כי הונחו אבנים על מסילת הברזל. המכשול הוסר, שוטרים הגיעו למקום והחלו סריקות ונפתחה חקירה. עוד מקרה התרחש בכביש 25 סמוך לנבטים שם התקבל דיווח אודות יידוי אבנים לעבר אוטובוס ורכב פרטי. לרכב הפרטי נגרם נזק. במשטרה דיווחו כי באירועים נפגעו שני שוטרים מאבן וזיקוק.

בנוסף, נשמע סגן השר יאיר גולן בפגישה עם בדואים כשהוא אומר כי צריך לשחרר את העצורים מהמהומות היום. כזכור, בשבוע שעבר כינה יאיר גולן את המתיישבים בחומש בתואר המפוקפק "תתי אדם".


(יידוי אבנים במהלך נטיעות בנגב)

נתניהו: "אף אחד לא יעצור נטיעת עצים בארץ ישראל"

שר החוץ ויו"ר ויש עתיד יאיר לפיד מסר בתגובה: "12 שנה של הפקרת הנגב והזנחת הבעיה הבדואית לא יבואו לפיתרון ביום אחד. מדינת ישראל צריכה לטעת עצים על אדמות המדינה, אבל לא חייבים לפגוע בפרנסתם של תושבי האיזור.  כמו שממשלת נתניהו עצרה את הנטיעות ב-2020 אפשר לעצור גם עכשיו להיערכות מחדש. ממשלת השינוי מחוייבת לפתור את בעיית הבדואים ולהביא להסדרה בנגב. פוליטיקאים מכל הצדדים צריכים להרגיע במקום ללבות את האש. אני מגנה את האלימות בשטח ומגבה את פעילות המשטרה להחזרת הסדר הציבורי".

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו אמר בתגובה לאירועים: "אף אחד לא יעצור נטיעת עצים בארץ ישראל. אני נותן גיבוי מלא לכוחות הביטחון ודורש מבנט לגנות מייד את ההסתה של רע״מ, שותפתו הבכירה לממשלה".