חברי הכנסת של רע"מ נאמו בערבית: כך הגיב איתמר בן גביר

אחרי שחברי רע"מ והמשותפת נאמו במליאה בשפה הערבית, חבר הכנסת מרשימת הציונות הדתית פנה ליו"ר הכנסת מיקי לוי: "נאומים בערבית על ידי חברי כנסת תומכי טרור מעוררים חשש שיכילו הסתה, הכפשות ופגיעה בביטחון המדינה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 05/01/22 17:58 ג בשבט התשפב

חברי הכנסת של רע"מ נאמו בערבית: כך הגיב איתמר בן גביר
בן גביר. , צילום: Olivier Fitousi/Flash90

הבוקר (ד'), במליאה, נשמע נאומו של ח"כ טאהא בשפה הערבית, וחילופי הדברים בינו לבין ח"כ מנסור עבאס התנהלו אף הם בערבית, על אף מחאתם של כמה מחברי הכנסת וביניהם ח"כ בן גביר שדרשו לנאום ולשוחח בשפה העברית.

בעקבות הדברים, פנה יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר ליו"ר הכנסת מיקי לוי ומחה על כך. במכתבו הזהיר בן גביר, כי הנאומים בשפה הערבית על ידי חברי כנסת תומכי טרור מעוררים חשש שיכילו בתוכם דברי הסתה, הכפשות ופגיעה בביטחון המדינה, שיש להגיב עליהם באופן מיידי, והדבר לא מתאפשר בשל אי הבנת השפה הערבית. 

בסיום מכתבו ביקש ח"כ בן גביר כי: "ח"כ המעוניין לנאום בשפה הערבית יחויב להודיע על כך מראש ליו"ר הכנסת וכך ניתן יהיה להיערך מראש ולהכין תרגום לנאום מבעוד מועד".

הנאומים בערבית ליוו את ההצבעות על חוק החשמל שאושר היום, אחרי שעבר החוק המאפשר חיבור חשמל לעשרות אלפי מבנים שהוקמו בנגב ללא היתרי בניה.  בן גביר מסר בתגובה: "הכשרת הבנייה הבלתי חוקית בנגב על ידי בנט ושקד תיזכר לדיראון עולם. בן גוריון אמר שבנגב ייבחן העם בישראל, וממשלת ישראל נכשלה במבחן".

בן גביר הוסיף: "הממשלה הזו מסוכנת למדינת ישראל. בנט ושקד מכרו את הנגב למנסור עבאס והתנועה האסלמית בשביל שרידות פוליטית, ומסתבר שאין צעד שהם לא יעשו כדי שממשלת השמאל שהקימו לא תתפרק".


(מהומה במליאה בעקבות חוק החשמל).