נטיעות קק"ל בנגב: המשטרה עצרה 18 חשודים ביידוי אבנים | צפו

שוטרים של משטרת ישראל פעלו היום כנגד מפרי סדר באבטחת נטיעות הקרן הקיימת לישראל בנגב ועצרו 18 חשודים ביידוי אבנים. במהלך היום הגיעו למקום חברי כנסת מסיעת הליכוד

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 11/01/22 16:37 ט בשבט התשפב

נטיעות קק"ל בנגב: המשטרה עצרה 18 חשודים ביידוי אבנים | צפו
חברי הליכוד נוטעים בנגב, צילום: רון פרץ

המשבר בקואליציה סביב נטיעות קק"ל בפזורה הבדואית נמשך גם היום (ג'), וחברי סיעת הליכוד החליטו להגיע ולתמוך בקק"ל. מספר מכובד של חברי כנסת הגיעו לפזורה הבדואית ונטעו עצים במקום העבודות, תחת אבטחה משטרתית.

בשעות הצהריים העיתונאי יניר קוזין דיווח, כי גורם ביטחוני שפועל בגזרת הדרום התריע שאירוע הנטיעות בנגב עלול להיגרר לאירוע ביטחוני חמור. על פי הדיווח, הנוכחות בשטח של חברי כנסת מהרשימה המשותפת, רע"מ וחברי הליכוד שהגיעו לנטיעות, ביניהם ראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר, מתסיסה את האווירה העכורה גם כך, ועלולה להוביל גם לאירועים ביטחוניים מצד גורמים בשטח.

לוחמי יחידת יואב, לוחמי מג"ב ומתפ"א של משטרת ישראל, איבטחו במהלך היום את פעילות של הקרן הקיימת לישראל באזור מולדה שבדרום. במהלך הפעילות נעצרו 18 חשודים בידוי אבנים לעבר השוטרים והפרת הסדר והם הועברו לחקירה.


(יידוי אבנים במהלך נטיעות בנגב)

הליכוד: "ממשלת בנט-רע״מ יורדת לשפל אנטי-ציוני חדש"

אמש תקפו בליכוד את התנהלות הקואליציה בכל הנוגע לנטיעות וכתבו: "בכל יום ממשלת בנט-רע״מ יורדת לשפל אנטי-ציוני חדש. לראשונה מזה 73 שנה, חברה בכירה בממשלת ישראל מתנגדת לנטיעת עצים בארץ ישראל. בנט, תתבייש". נזכיר כי הנטיעות נעצרו בזמן שהליכוד היה בשלטון, אז כתב השר עמיר פרץ, "בעקבות פנייתי לשר השיכון, הרב ליצמן, הוא הנחה את רמ״י להפסיק למשך 3 שבועות את נטיעת העצים שתוכננה בפזורה הבדואית. מאז כניסתי לתפקיד כממונה על הרשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב אני מקדם שיח משותף במקום קביעת עובדות חד צדדית וכבר אפשר לראות את הפירות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן