חוק האזרחות: בג"צ דוחק את איילת שקד לפינה

סערת חוק האזרחות הגיעה לבג"צ: בית המשפט דן היום בעתירת פלשתינים תושבי יהודה ושומרון אשר לא קיבלו מעמד בישראל מתוקף חוק האזרחות והכניסה לישראל | בג"צ השאיר את שיקול הדעת אצל שרת הפנים אבל ביקר: "הנהלים שהוצאו מכוחו של משרד הפנים"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/01/22 15:28 ט בשבט התשפב

חוק האזרחות: בג"צ דוחק את איילת שקד לפינה
איילת שקד, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

חוק האזרחות הולך ונדחה ועד שיגיע שוב למליאת הכנסת, הקרב על כניסתם של פלשתינים לישראל מגיע לבית המשפט, בבג"צ דנה היום השופטת דפנה ברק-ארז בעתירת פלשתינים תושבי יהודה ושומרון שמבקשים לקבל אזרחות ישראלית, השופטת אמנם ביקרה את שקד על העיכוב בחוק אך אפשרה לשקד לפעול על פי שיקול דעתה עד שיגיע החוק למליאת הכנסת, בשבועות הקרובים.

השופטת אמנם ביקרה את שרת הפנים שנמנעת מלדון בעתירות עד כה ואמרה, "על המשיבים (השרה שקד) לפעול בגדרו של הדין הקיים בלבד, ואין הם רשאים לפעול יותר על-פי חוק הוראת השעה או הנהלים שהוצאו מכוחו, כל עוד חוק זה אינו בתוקף".

מצד שני, לאור העובדה ששקד מקדמת שוב את חוק האזרחות, כתבה השופטת, "איני סבורה כי יש מקום להורות למשיבים (השרה שקד) מכוח אילו נהלים בדיוק לפעול בנושא, או כיצד להפעיל את שיקול הדעת הכללי המוקנה להם. המשיבים יפעלו אפוא בתקופת הביניים ועד להכרעה בעתירה בהתאם לשיקול דעתם, אך זאת בהתאם לסמכויות המוקנות להם בגדרו של הדין הקיים".


להורדת הקובץ

במפלגת הציונות הדתית אמרו בתגובה לקביעת ביהמ״ש העליון: "איילת שקד צריכה להחליט אם היא נותנת דין וחשבון לתנועה האיסלאמית או לאזרחי ישראל. כפי שאמרנו בעבר אנחנו מוכנים להיות רשת הביטחון הלאומית ולהצביע יחד עם הגורמים הציוניים בקואליציה על חוק האזרחות בתוספת שקיפות ומכסות. 

התוספת נועדה לוודא שנושא האזרחות לא יוחזק בידי מפלגת רע״מ שברצותם מאיימים על יציבות הממשלה ובכך ישלטו בשערי הכניסה למדינת ישראל ויקדמו זכות שיבה זוחלת. ביטחון ישראל יקר מידי למשחקים וההיסטוריה לא תסלח לשקד אם תמשיך את הכניעה לתומכי הטרור ברע"מ ואת הפגיעה במדינה היהודית".


(חוק האזרחות).