חברי כנסת במרצ: חשים כמו נטע זר בתוך ממשלת ימין

בפגישה שנערכה בין מזכיר הממשלה שלום שלמה ובין חברי הכנסת של הסיעה בראשותו של ניצן הורוביץ, הועלו טענות ביחס להתנהלות הקואליציה. שלמה השיב: "המצביעים שלכם מרוצים מזה שהוצאתם את נתניהו מלשכת ראש הממשלה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/01/22 09:35 ז בשבט התשפב

חברי כנסת במרצ: חשים כמו נטע זר בתוך ממשלת ימין
חברי מרצ, מאוכזבים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בימים האחרונים נערכה פגישה בין מזכיר הממשלה שלום שלמה ובין חברי הכנסת של סיעת מרצ. הסיעה בראשותו של ניצן הורוביץ העלתה טענות ביחס להתנהלות הקואליציה. החברים אמרו לשלמה כי הם חשים כמו נטע זר בתוך ממשלת ימין, כך דיווח הבוקר העיתונאי זאב קם. על פי הדיווח, חברי הכנסת של מרצ יצאו מאוכזבים מהפגישה.

חברי הסיעה לא אוהבים את התנהלותה של שרת הפנים איילת שקד בנושא חוק האזרחות, והבהירו שאם החוק יעלה להצבעה הם יתנגדו לו. מזכיר הממשלה השיב להם: "המצביעים שלכם מאוד מרוצים מזה שנכנסתם לממשלה ושהוצאתם את נתניהו מלשכת ראש הממשלה, בעוד שהמצביעים שלנו (של ימינה) רואים אותנו כבוגדים שהצטרפו לממשלת שמאל". 

נזכיר, שבסוף השבוע האחרון, ל"חדשות כיפה" נודע כי בשבועות האחרונים מנהלים בכירי ימינה מגעים מול המתיישבים בהתיישבות הצעירה. בימינה החליטו להעביר להם 30 מיליון שקלים. בסיעת מרצ, לא כולם מרוצים מהמהלך, וגורמים במרצ מסרו לנו, כי הם "מתנגדים להעברת הכספים של ימינה להתיישבות הצעירה".

בפורום ההתיישבות הצעירה סירבו להגיב לפרסום ואמרו כי הם לא מתייחסים לספקולציות. "אנו שבים ודורשים לפעול להסדרת ההתיישבות הצעירה כפי שהובטח לנו. כשזה יקרה מבטיחים לעדכן".

הכסף צפוי לעבור דרך החטיבה להתיישבות שנמצאת תחת אחריות משרד ראש הממשלה, כאשר מי שמתעסק בפועל עם ענייני ההתיישבות הוא חבר הכנסת ניר אורבך מימינה ששמו מוזכר כמועמד מוביל לתפקיד שר ההתיישבות.  מהחטיבה להתיישבות נמסר הבוקר: "החטיבה להתיישבות הנה זרוע ביצוע של הממשלה. החטיבה פועלת בהתאם למשימות הלאומיות אותן היא מקבלת מקובעי המדיניות".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן