לאחר הפרסום בכיפה 30 מיליון שקלים: גורמים במרצ מתנגדים לימינה ובהתיישבות הצעירה לא מאמינים

בסיעת מרצ לא אוהבים את החלטת ימינה להעביר מיליוני שקלים ליישובים הצעירים ביהודה ושומרון | מנגד, בפורום ההתיישבות הצעירה, ממתינים לראות שהמהלך יצא לפועל, ולא מגיבים לפרסום ב"חדשות כיפה": "כשזה יקרה מבטיחים לעדכן"

אלעד הומינר עמיאל ירחי עמיאל ירחי ואלעד הומינר, חדשות כיפה 06/01/22 20:16 ד בשבט התשפב

30 מיליון שקלים: גורמים במרצ מתנגדים לימינה ובהתיישבות הצעירה לא מאמינים
מרצ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מוקדם יותר היום (ה') פרסמנו לראשונה כי בין צעקות הבוז שספגו בשבועות האחרונים מחברי הציונות הדתית והליכוד בשל קידום חוק החשמל לבדואים ללא ההסתייגות שיוחל גם על עשרות יישובים צעירים ביהודה ושומרון - בימינה קידמו מהלך משמעותי לטובת ההתיישבות הצעירה, ובמרצ יש מי שלא מקבל אותו.

ל"חדשות כיפה" נודע כי בשבועות האחרונים מנהלים בכירי ימינה מגעים מול המתיישבים בהתיישבות הצעירה וכי החליטו במפלגה להעביר להם 30 מיליון שקלים. בקרב אחת מהשותפות הקואליציונית, סיעת מרצ, לא כולם מרוצים מהמהלך. כאמור, גורמים במרצ מסרו לנו, כי הם "מתנגדים להעברת הכספים של ימינה להתיישבות הצעירה".

בפורום ההתיישבות הצעירה סירבו להגיב לפרסום ואמרו כי הם לא מתייחסים לספקולציות. "אנו שבים ודורשים לפעול להסדרת ההתיישבות הצעירה כפי שהובטח לנו. כשזה יקרה מבטיחים לעדכן".

כמו שפרסמנו, עשרות מיליוני השקלים צפויים לעבור בחודש הקרוב ולשמש למטרות ביטחון, פיתוח תכניות בניה ועוד. הכסף עבר בהחלטת ממשלה תחת סעיף לחטיבה להתיישבות ויצטרך לקבל אישור בוועדת כספים.

הכסף צפוי לעבור דרך החטיבה להתיישבות שנמצאת תחת אחריות משרד ראש הממשלה, כאשר מי שמתעסק בפועל עם ענייני ההתיישבות הוא חבר הכנסת ניר אורבך מימינה ששמו מוזכר כמועמד מוביל לתפקיד שר ההתיישבות.  מהחטיבה להתיישבות נמסר הבוקר: "החטיבה להתיישבות הנה זרוע ביצוע של הממשלה. החטיבה פועלת בהתאם למשימות הלאומיות אותן היא מקבלת מקובעי המדיניות".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן