בלעדי חברי כנסת מימינה בשיחות סגורות: חוק החשמל הוא חוק טוב

חוק החשמל מגיע היום לאישור סופי במליאה וצד התמיכה של ימינה בחוק, חבר הכנסת ניר אורבך מאיים לעכב את הדיונים במליאה אם לא ירשם הישג לטובת ההתיישבות ביהודה ושומרון | מה מנסה להשיג ניר אורבך?

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/01/22 11:37 א בשבט התשפב

חברי כנסת מימינה בשיחות סגורות: חוק החשמל הוא חוק טוב
אורבך במליאה, צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ/דני שם טוב

סוער בקואליציה: דווקא אחרי שהושגו כל הפשרות סביב חוק החשמל שיאפשר חיבור לתשתיות לבנייה הלא חוקית בכנסת, יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ ניר אורבך מסיעת ימינה מאיים הבוקר (ב') על חברי הקואליציה, או שירשם הישג בתחום התשתיות להתיישבות הצעירה, או שיעכב את הדיון במליאה במשך שעות ארוכות.

משיחה עם גורמים במפלגה, עולה כי אורבך לא מתכוון לוותר תמורת הבטחה בלבד ומקווה להישג משמעותי. בימינה מקווים להשיג תקציבים לטובת ההתיישבות ביהודה ושומרון או הבטחה עם תאריך מוגדר שיעזור להתיישבות הצעירה בנושא ההומניטרי, "חשמל להתיישבות הצעירה".

נציין כי חברי כנסת בימינה אומרים בשיחות סגורות שהם תומכים בחוק החשמל ומדובר בחוק טוב, בין היתר משום שהוא יכול לעזור להתיישבות ביהודה ושומרון, בימינה יצביעו בעד לא בגלל המשמעת הקואליציונית. בראיון לחדשות כיפה נשאלה אתמול שרת הפנים איילת שקד, "חוק החשמל יעבור  במליאה, ההתיישבות הצעירה עדיין מאחור". שקד ענתה: "אנחנו עובדים על זה יחד עם שר הביטחון כדי למצוא פתרון. חוק החשמל לא יכול לחול על ההתיישבות הצעירה, הציבור לא כל כך יודע, החוק חל רק על מקומות בהם יש תכנית מפורטת, הוא לא חל בפזורה הבדואית, זה חוק שקיים מ-2014 בצו ועכשיו הוא יהפוך לחוק. כדי שאותם אנשים ישלמו על החשמל, הם לא יושבים עם עששיות היום הם פשוט מחוברים בצורה פיראטית".

ראשי שדולת א״י ח״כ יואב קיש וח״כ אורית סטרוק כתבו הבוקר: "אנו מחזקים את ידיו של חבר השדולה ח"כ ניר אורבך, ועם זאת קוראים לו לדייק את הדרישה: "קידום מהלכים" אינו מספיק, יש להבטיח את החיבור לחשמל בפועל. אנו שבים וקוראים לניר אורבך, ולשאר חברי השדולה מהקואליציה, להצביע בעד הסתייגויות 106-108 ובכך לאפשר חיבור מיידי של ההתיישבות הצעירה לחשמל. לא יתכן שרע"מ הצביעו עם המשותפת תוך הפרת משמעת קואליציונית, ואתם לא תצביעו אתנו על דרישה כ"כ אלמנטרית והומניטרית״.

בתוך כך בהתיישבות הצעירה מחזקים את ניר אורבך ואומרים הבוקר, "מבקשים לחזק את יו״ר ועדת הכנסת ח״כ ניר אורבך שנעתר לבקשתנו: חיבור החשמל למצביעי רע״מ רק אחרי חיבור חשמל להתיישבות הצעירה. ככה מתקנים את העוול. נוסח הצו לחתימת האלוף שיחיל את החוק ויאפשר חשמל להתיישבות הצעירה מוכן ואין סיבה לעכב אותו אפילו בדקה. אנו קוראים לח״כ אורבך לעמוד בפני הלחצים ולשאר חברי ימינה ותקווה חדשה להצטרף לדרישה הצודקת וההומניטרית הזאת".


(קטי שטרית בפנייה דחופה לשר הביטחון בני גנץ: "חבר לחשמל את ההתיישבות הצעירה").

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן