ראיון איילת שקד באולפן כיפה: "נצא למבצע בעזה גם במחיר של פגיעה בקואליציה"

בראיון מיוחד באולפן כיפה סיפרה השרה שקד על העבודה מול גנץ, "כשעושים רעש זה עלול לפגוע בתוצאה", הסבירה למה חוק החשמל לא יחול על ההתיישבות הצעירה, והשיבה לבר-לב, "לא יחזור על זה" | שקד התייחסה גם לתמיכה של הרב טאו בחיים ולדר

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/01/22 12:53 כט בטבת התשפב

איילת שקד באולפן כיפה: "נצא למבצע בעזה גם במחיר של פגיעה בקואליציה"
איילת שקד בראיון לחדשות כיפה, צילום: חדשות כיפה

בפתח הריאיון עם שרת הפנים איילת שקד שאלנו מדוע חצי שנה אחרי הסכם אביתר, עדיין אין שם ישיבה, "אנחנו מאוד מקווים שבזמן הקרוב תהיה, גם שר הביטחון וגם ראש הממשלה מחויבים להסכם שנחתם עם התושבים, והם עושים הכול כדי שזה יקרה. במשרד הביטחון עשו את הסקר מהר וסיימו אותו וראו שיש שם עשרות דונמים שהם אדמות מדינה מובהקות".


(איילת שקד בראיון לחדשות כיפה).

איך באמת הדינמיקה עם השרים מהמחנה השני?

עובדים יום יום, לא תמיד הכל קל ופשוט אבל מנסים לעבוד בשיתוף פעולה ולהשיג את הדברים שחשובים לנו בשקט ולא ברעש וקרבות.

למה בשקט?

אנחנו בימינה בחרנו לייצר תוצאות ולא לעשות רעש, כשעושים רעש זה עלול לפגוע בתוצאה, לדוגמא, אין קונסוליה אמריקאית בירושלים, דבר שהיה מאוד חשוב לנו ואנחנו לא עושים על זה קמפיין כי אנחנו לא רוצים לפגוע בבני הברית שלנו מעבר לים. ובאמת אתם צודקים כי הציבור לא מבין את ההישגים הגדולים כמו זה שאין קונסוליה, יש בניה מקיפה ביו"ש וכשרת פנים העברתי המון תקציבים ליהודה ושומרון.

"את החוק לא ניתן להעביר אבל הישיבה בחומש חשובה"

אבל גם כשאתם מנסים בשקט למנוע פינוי, יש פינוי בחומש וגנץ נפגש עם אבו מאזן בביתו.

קודם כל הישיבה בחומש עומדת ומתפקדת, זה נכון שביום שישי כשפונו הצריפים לנו נאמר שפינו רק מבנים שנבנו אחרי ואחרי כמה שעות הבנו שפינו צריפים שהיו שם כבר כמה שבועות, אני מקווה שדבר כזה לא יקרה שוב, בטח שלא נדע מה קורה בשטח. הישיבה בחומש צריכה להישאר שם. בתור שרת משפטים ניסיתי שבוע אחרי שבוע לקדם את החוק לביטול ההתנתקות וכל שבוע נתניהו הוריד את זה מסדר היום. בסיטואציה הפוליטית את החוק לא יהיה ניתן להעביר אבל הישיבה היא חשובה. אני מאוד מקווה שלא יהיה פינוי, גם  שר הביטחון מבין את החשיבות של המקום הזה.

חוק החשמל יעבור מחר במליאה, ההתיישבות הצעירה עדיין מאחור.

אנחנו עובדים על זה יחד עם שר הביטחון כדי למצוא פתרון. חוק החשמל לא יכול לחול על ההתיישבות הצעירה, הציבור לא כל כך יודע, החוק חל רק על מקומות בהם יש תכנית מפורטת, הוא לא חל בפזורה הבדואית, זה חוק שקיים מ-2014 בצו ועכשיו הוא יהפוך לחוק. כדי שאותם אנשים ישלמו על החשמל, הם לא יושבים עם עששיות היום הם פשוט מחוברים בצורה פיראטית.

השר עמר בר-לב אמר שאת אשמה בזה שהוצמדה לו אבטחה, בגללך ההסתה?

ההסתה כדאי שתירגע משתי הצדדים, אני ומתן כהנא גם הולכים עם אבטחה, זאת סיטואציה לא נורמאלית. האמירה של בר-לב הייתה מאוד מיותרת והיא אימצה נרטיב של קמפיין שיקרי נגד מדינת ישראל, קמפיין ממומן. אני חושבת שבר-לב הבין ולא יחזור על זה.

במהלך השבת נורו טילים על תל אביב אתמול בלילה צה"ל גם מגיב, אבל ממשלה ששותפות בה מר"צ ורע"מ תשרוד מבצע צבאי?

ממשלת ישראל תעשה כל מה שצריך כדי להגן על חיי האזרחים בלי שיקולים פוליטיים, אם נצטרך לצאת למבצע בעזה אנחנו נצא, גם במחיר של פגיעה בקואליציה. אנחנו לא מתכוונים להתפשר. והראייה היא שיש שקט.

"עד סוף השבוע יהיו פה 20 אלף מאומתים ביום"

האומיקרון פה, המונים נשלחו לבידוד ואין פיצויים.

אני ממליצה לכולם להסתכל מה קורה בעולם, ברוב המדינות המצב יותר קשה מישראל, אנחנו בגלל החלטה נכונה של ראש הממשלה לצמצם את הכניסה לישראל דחינו את ההתפרצות לישראל וגם חיסנו יותר. אני קוראת מפה לכולם, לכו להתחסן. גם הילדים שלי ילכו השבוע לקחת את הבוסטר. הציבור צריך לדעת, אנחנו הולכים להתפרצות מאוד גדולה, עד סוף השבוע יהיו פה 20 אלף מאומתים ביום.

בשדה הדתי אתם גם מתקשים, אחרי חצי שנה חוק הגיור לא מתקדם.

מתן כהנא אחראי על זה, הוא עובד בשיתוף פעולה עם שורה של רבנים בכירים בציונות הדתית, הוא בעבודה צמודה עם הרב דרוקמן ואני מקווה שהוא יצליח להגיע להסכמה, צריך לתת לו עוד כמה שבועות.

מה עובר על מפלגת ימינה? אחד גורר את שירלי פינטו למליאה, השני מתדרך נגד עידית סילמן.

ימינה נמצאת בסיטואציה מאוד מורכבת. יש אופוזיציה ימנים והם כל יום רביעי מטרילים אותנו, טרלול זאת מילת השנה, הם בכוונה מעלים חוק שהם יודעים שהיינו רוצים להצביע בעדו ולכן ימינה בסיטואציה מאוד מורכבת. ולפעמים יש חברי כנסת שלא נוח להם, אני מבינה את יום טוב כלפון שלא מסוגל להצביע על חוק כזה או אחר. עידית מנהלת את הקואליציה בצורה מקצועית. היא לא מפרה קיזוזים, זאת קואליציה מאוד קשה לניהול.

הרב טאו מגן על חיים ולדר: "לא נוח לי עם זה" 

מה עם שר התיישבות? 

אני מאוד מקווה שיהיה שר התיישבות. זה תפקיד שהובטח לחגית משה והיא לא רוצה אותו, אנחנו איתה בשיחה ואני מקווה שבקרוב ימונה שר התיישבות.

הציבור סוער בעקבות פרשיית חיים ולדר, מה דעתך על האמירות של הרב טאו, "הכל שקר ועלילה"

לא נוח לי עם האמירה הזאת, אני חושבת שרוב הציבור הדתי ורבניו מבין שאדם שפגע מינית בנשים צריך להתייחס אליו בחומרה רבה. ואני חושבת שהרב אליהו עושה צעדים גדולים ואמיצים בתחומים האלה.