בהתיישבות הצעירה מגיבים לראיון עם איילת שקד: "חשמל לבדואים פורעי חוק"

בראיון לחדשות כיפה הסבירה שרת הפנים איילת שקד מדוע חוק החשמל לא יחול גם על יהודה ושומרון, בהתיישבות הצעירה תקפו, "ילדי ההתיישבות הצעירה לא צריכים לעבור ולו עוד יום חורפי אחד בלי חשמל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/01/22 15:50 כט בטבת התשפב

בהתיישבות הצעירה מגיבים לראיון עם איילת שקד: "חשמל לבדואים פורעי חוק"
איילת שקד במאהל ההתיישבות הצעירה, ארכיון, צילום: פורום ההתיישבות הצעירה

חוק החשמל שצפוי לעבור מחר (ב') במליאת הכנסת מסעיר את המתיישבים ביהודה ושומרון. ראיון שהעניקה היום השרה איילת שקד לחדשות כיפה הוסיף שמן למדורה. ובהתיישבות הצעירה ענו לדברים שאמרה שקד בראיון.

בהתייחסות לחוק החשמל אמרה שקד, "אנחנו עובדים על זה יחד עם שר הביטחון כדי למצוא פתרון. חוק החשמל לא יכול לחול על ההתיישבות הצעירה, הציבור לא כל כך יודע, החוק חל רק על מקומות בהם יש תכנית מפורטת, הוא לא חל בפזורה הבדואית, זה חוק שקיים מ-2014 בצו ועכשיו הוא יהפוך לחוק. כדי שאותם אנשים ישלמו על החשמל, הם לא יושבים עם עששיות היום הם פשוט מחוברים בצורה פיראטית".

בתגובה לדברי שקד אמרו בפורום ההתיישבות הצעירה: "אין סיבה שחוק החשמל לא יחול מיידית על ההתיישבות הצעירה. יש תיקון לחוק שימינה ותקווה חדשה יכולים לאשר כבר מחר בהצבעה במליאה.
ילדי ההתיישבות הצעירה לא צריכים לעבור ולו עוד יום חורפי אחד בלי חשמל. שיחילו כלפינו לפחות את אותה זריזות ודחיפות באישור החשמל לבדואים פורעי חוק".


(שקד בראיון לחדשות כיפה).

 

בשבוע שעבר פרסמנו כאן לראשונה כי חברת הכנסת קטי שטרית מהליכוד שלחה שאילתה דחופה לשר הביטחון בני גנץ על "חוסר השוויון", בשאילתה כתבה שטרית, "חוק החשמל שיחבר מבנים בדואיים לא חוקיים לחשמל בנגב מתקדם, במקביל  מבנים ביו"ש יסבלו מחוסר תשתיות". 

שטרית הוסיפה ושאלה את גנץ:

  1. מה עמדתך על החלת חוק החשמל בשטחי יו"ש?
  2. האם ההתיישבות הצעירה ביו"ש תחובר לחשמל בצו אלוף?


(קטי שטרית בפנייה דחופה לשר הביטחון בני גנץ).

בשיחה עם חדשות כיפה סיפרה שטרית: "ביקשתי לשלוח לשר הביטחון בני גנץ, השר שלמעשה ממונה על ההתיישבות ולשאול, אם אנחנו מדינה שוויונית, למה אין זכויות לאותם אזרחים מצויינים, מלח הארץ שגרים ב-70 ישובים. שאין חשמל ותשתיות. מדובר בעניין מינימלי, אנחנו נמצאים בחורף, הם צריכים לחמם את הבתים שלהם וזה מזעזע לשמוע איך הורים לתינוקות נמצאים באוטו כדי לחמם את הילדים. זה לא אנושי ולא יכול להיות שמצד אחד הממשלה מכשירה אלפי בתים של בדואים בנגב ונותנת להם בנגב ומצד שני ההתיישבות הצעירה, אנשים שנמצאים שם שנים רבות בשליחות המדינה ואין להם את הדבר המינימאלי כמו חשמל שיש לכל אחד מאתנו".