במועצת יש"ע מפרגנים: "השר מתן כהנא מקיים את הבטחתו"

במועצת יש"ע מברכים את השר כהנא על הגדלת תקציב בתי הכנסת ליישובי יהודה ושומרון: "מודים לשר כהנא על שינוי מדיניות תקצוב המשרד לשירותי דת שייתן מענה לתושבי יהודה ושומרון"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 01/01/22 20:36 כח בטבת התשפב

במועצת יש"ע מפרגנים: "השר מתן כהנא מקיים את הבטחתו"
כהנא, במועצת יש"ע מברכים, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

לאחר שנתיים ללא תקציב, בהן המשרד לשירותי דת לא העביר תקציב למבני דת, השר מתן כהנא מקיים את הבטחתו, ולראשונה מעניק משרדו עדיפות תקציבית לבינוי בתי כנסת ומקוואות ביישובים ביו"ש ולקהילות מפוני גוש קטיף.

בין המקבלים יהיו הישובים לשם ושמעה וכרם רעים. מתוך 30 יישובים מכל הארץ שיקבלו תקצוב לבתי כנסת שבעה יהיו ביישובי יו"ש, ושלושה נוספים ביישובי מפוני גוש קטיף. מתוך תקציב המקוואות לכלל הארץ 25% יינתנו לישובים ביהודה ושומרון.

במועצת יש"ע ברכו על ההחלטה: "אישור הסיוע לבניית בתי הכנסת בכל הארץ נותן מענה לצורך חיוני קיים. בישובים ביהודה ושומרון נוצר פער בין כמות התושבים לבין בתי הכנסת ולא היה מענה לסיוע בהקמתם. אנחנו מודים לשר כהנא על שינוי מדיניות תקצוב המשרד לשירותי דת שייתן מענה לתושבי יהודה ושומרון שזקוקים לבתי כנסת ראויים בדיוק כמו בשאר היישובים בארץ".

השר לשירותי דת, מתן כהנא הוסיף: "אנו מחויבים למתיישבים החלוצים ביו"ש. כפי שהודעתי עם כניסתי לתפקיד, אני מתכוון לתת השנה עדיפות לבניית מבני דת ביהודה ושומרון, כי הם החלוצים. לשמחתנו ביו"ש יש גדילה והתרחבות וצריך לתמוך בחלוצים האלה".


(הרב דרוקמן נפגש עם השר כהנא).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן