אחרי הסדר הטיעון: זה מי שיחליף את אריה דרעי בש"ס

אמש פורסם כי אריה דרעי בדרך להסדר טיעון במסגרתו יתפטר מהכנסת, הכירו את החבר הבא ברשימת ש"ס, שצפוי לעשות צרות לחבר הכנסת יום טוב כלפון מימינה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/12/21 14:36 יז בטבת התשפב

אחרי הסדר הטיעון: זה מי שיחליף את אריה דרעי בש"ס
אריה דרעי, צילום: אוליבייר פיטוסי/פלאש 90

חשדות המס נגד אריה דרעי: אתמול (ב') פורסם כי במסגרת עסקת טיעון שנרקמת בין מנדלבליט לדרעי, יודה דרעי בביצוע עבירות מס ויתפטר מהכנסת, בדקנו מי צפוי להחליף את יו"ר ש"ס בכנסת ומסתבר שיש מי בקואליציה שצריך להיות מודאג. 

במידה ודרעי יתפטר, הבא ברשימת ש"ס הוא חבר הכנסת לשעבר יוסי טייב. לכנסת ה-24 כבר נכנס טייב פעם אחת אחרי שדרעי התפטר בנורווגי, ואז יצא כי הוקמה ממשלה ודרעי חזר לכהן כחבר כנסת. במידה ויחזור יכהן טייב פעמיים באותה כנסת.

ח"כ יוסי טייב בשומרון

ח"כ יוסי טייב בשומרון צילום: רועי חדי

עבור חבר הכנסת יום טוב כלפון מימינה חזרתו של טייב עלולה להיות אתגר לא קטן, טייב גם הוא נולד בצרפת, נמצא בקשר הדוק עם הקהילות הדתיות בצרפת, ומוכר כאיש ימין. טייב עלול לאתגר את כלפון מהאופוזיציה מול הקהל הצרפתי דתי. כבר היום פעיל טייב נגד הממשלה, דבר שיתחזק במידה ויחזור לכנסת.

כזכור, החקירות נגד דרעי החלו כבר לפני שש שנים, כאשר ההערכות היו כי דרעי יסרב לכל עסקה ובכוונתו למצות את המשפט ולהילחם כדי לנקות את שמו. דרעי טען כי הוא סובל מעינוי הדין בשל האורך החריג של החקירות שמתנהלות נגדו עוד טרם הוגש כתב האישום.

על פי עסקת הטיעון ירוכך הניסוח של עבירות המס ודרעי לא ירצה עונש מאסר או עבודות שירות. לאחר אישור העסקה, דרעי יתפטר מהכנסת ולא יתנהל דיון קלון בעניינו - מה שיאפשר לו להתמודד בכנסת הבאה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן