ח"כ יוסי טייב מש"ס: "החלת הריבונות היא תנאי כניסה בממשלה הקרובה"

חבר הכנסת מש"ס הגיע לאולפן כיפה והצהיר כי "ש"ס היא מפלגה ימנית, תורנית שדואגת לזהות היהודית של מדינת ישראל". על סוגיית הגיור: "הרגולטור היחיד שיכול לקבוע מהו גיור אמיתי זו הרבנות הראשית לישראל, כמו שקבע הרב קוק"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 11/03/21 17:42 כז באדר התשפא

ח"כ יוסי טייב מש"ס: "החלת הריבונות היא תנאי כניסה בממשלה הקרובה"
ח"כ יוסי טייב באולפן כיפה, צילום: כיפה

לפני שבועיים פורסם כי ראש הממשלה החתים בפעם השלישית את ראשי המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה על מסמך נאמנות. בעוד שסמוטריץ' התנגד לחתום בש"ס היו הראשונים להגיע ולחתום על המסמך. בראיון לאולפן כיפה הסביר ח"כ יוסי טייב מדוע שוב במפלגה מיהרו לעשות זאת ולא השאירו להם אופציות פתוחות לממשלה עם בנט וסער. "לא רק שאנחנו חותמים אנחנו אלו שיוזמים" הצהיר טייב.

"אנחנו גם לא סוגרים דלת בפני אף אחד" הסתייג טייב, "אנחנו פשוט רואים את המציאות והאדם היחיד שיכול להקים ממשלה זה נתניהו. הישגים בכלכלה וברמה הבינלאומית זה פשוט נתונים בשטח, אף אחד לא יכול להקים ממשלה עם עשרה או עם 12 מנדטים. אנחנו לא סוגרים דלת בפני אף אחד. גדעון סער ובנט יהיו שותפים בממשלה הבא ה שתקום, אין לי ספק שסער יראה שיש קואליציית ימין חזקה - הוא יצטרף אליה". 

מוקדם יותר היום (ה') פורסם כי מנכ"ל תנועת ש"ס, חיים ביטון יצא על כך שמסודות הלימוד האשכנזיים עדיין טובים יותר מאלו הספרדיים, מה שמוכיח שבציבור החרדי ש"ס עוד נמצאת מאחור. ח"כ טייב לא מקבל את הדברים וטוען ה"דברים הוצאו מהקשרם, הוא דיבר על נושא ספציפי של בנות. שבאמת להן ש"ס עוד לא הצליחה להקים מערכת חינוך לבנות במקביל למערכת הקיימת בציבור האשכנזי". אך למרות זאת טייב מודה כי גם בנו בחר ללכת ללמוד במוסד אשכנזי: "אני גר בקריית יערים, אין מוסדות ספרדים שם, ולכן ילדי למדו במוסדות אשכנזים". כששלחתי את בני לישיבה גדולה, אמרתי לו: אני מאוד אשמח שתלמד בישיבת "כיסא רחמים", אצל הרב מאזוז. מטבע הדברים שיש השפעה חברתית, ויש מנטליות שילד התרגל אליה, שלהעביר פתאום אותו למקום אחר - לא הצלחתי, ויש לי ילד שלומד בישיבה אשכנזית. אני מתפלל שהילד שלי הקטן ילך לישיבת "כיסא רחמים", זה החלום שלי". 

ח"כ פינדרוס אמר בכנס כיפה בנושא דת ומדינה כי חיילת שעברה גיוס בצה"ל היא שיקסע, אתה מזדהה עם הדברים?

"אני לא תומך בכל התבטאות, ואני חונכתי על ערכי של הכלה וקבלה. פסיקתו של הרב עובדיה יוסף ברורה - כל גיור שנעשה על פי ההלכה, והרגולטור היחיד שיכול לקבוע מהו גיור אמתי ומה לא, זה הרבנות הראשית לישראל, כמו שקבע הרב קוק. במידה והוא אחראי בצה"ל, מבחינתי הגיורים האלה הם הלכתיים והם יהודים לכל דבר.  בישראל חונכתי בבית מדרשו של הרב מרדכי אליהו. השקפת חיי שונה מהשקפתם של אותם חברי כנסת שהתבטאו, שיערב להם, אני לא בא לייצג ולא בא להיות דובר של מפלגת יהדות התורה." 

הגיורים בצה"ל קיבלו את אישור הרב עובדיה זצ"ל, ובכל זאת חברי הכנסת החרדים אשכנזים ממשיכים שלא להכיר בפסיקותיו, אתה לא מרגיש נבגד ממפלגה שיש לכם עמם שותפות גורל?

"יש שותפות גורל אחת - עתידה של מדינת ישראל וזהותה היהודית, לשמור על מדינת ישראל כמדינה יהודית לכל דבר. לשמור על החמץ בפסח, לשמור על הגיורים, לשמור על השבת, לשמור על אותם ערכים שכל יהודי התפוצות שהגיעו ורובם נמצאים בארץ ישראל רוצים לראות כאן מדינה יהודית, ועל כך אנחנו שותפים לדרך, כך עשינו בקדנציות הקודמות, כל נעשה בקדנציה הבאה. אנחנו מתמקדים בעיקר, בשותפות אחת - בואו יחד נשמור על זהותה של מדינת ישראל"

גויסת לש"ס כדי להביא את קולות העולים מצרפת, בסוף רובם מצביע לליכוד ולמפלגות הציונות הדתית, מה השתבש? 

"אני רואה את הפילוחים, בבחירות האחרונות, מפלגות הציונות הדתית לא הצליחו להביא א ת הסחורה, ובש"ס כן הצליחו. נכון, רוב הציבור הצרפתי מצביע לליכוד, וחלק נכבד מאותו קהל הצביע גם לש"ס. ראינו איפה המפלגות האחרות שמו את הנציגים שלהם במקום 17 ומעלה, היום הצליחו קצת לקדם אותם. היום אני נמצא בעשירייה הראשונה.

גם אתה נכנסת לכנסת רק בזכות החוק הנורווגי, לא כי הוצבת במקום ריאלי

"אני אומר לך שש"ס תהיה הפתעת הבחירות , נקבל מספר דו ספרתי. ואותם מפלגות שאומרות שיש להן נציג צרפתי במקום ריאלי - בוא ניפגש למחרת הבחירות ואני מקווה שהוא ייכנס בזכות החוק הנורבגי כי להיכנס בצורה ישירה זה לא יצליח, הם יסיימו עם מספר חד ספרתי של מנדטים וזה מסיבה אחת. הציבור הצרפתי לא מטומטם, הציבור הצרפתי רואה מי דאג לו בחודשים האחרונים. הבאנו קולות רבים לכנסת ה-23, ואנחנו נופתע מהקולות בבחירות הקרובות".

הקמתם מטה ביהודה ושומרון, החלת ריבונות היא תנאי כניסה לקואליציה מבחינתכם? 

"ברור, זה תנאי. אריה דרעי היה הראשון לתגבר את הנושא של החלת הריבונות. המטה מבחינתנו הוא לא דבר שנועד רק להבאת קולות, אלא הוא תוצאה, אנחנו פעלנו ביו"ש, יו"ר התנועה כשר הפנים דאג לכל הרשויות ביו"ש, הוא הביא הכי הרבה תוצאות בשטח, אם ברמת התקציבית ואם כפתרון בעיות, כל ראשי הערים מעריכים את העבודה של דרעי. הקמת המטה היא תוצאה של עשייה, לטובת המתנחלים, שהם חלק אינטגרלי של מדינת ישראל, אני הייתי מהראשונים שהגיעו למאהל ההתיישבות הצעירה כדי לצרף את היישובים שיהיו חלק אינטגרלי ממדינת ישראל, כך חברים מהתנועה. ש"ס היא מפלגה ימנית, תורנית שדואגת לזהות היהודית של מדינת ישראל. זהות יהודית של מדינה אומרת אהבת העם התורה והארץ". 

האם תלחמו שהפעם לא יהיה עוצר בליל הסדר?

"יש לנו מועצת חכמים שעל פיה אנחנו הולכים, הם מקבלים את הנתונים מהגורמים המקצועיים במדינה. על פי ההנחיות שהממשלה תטיל אנחנו נפעל. אנחנו תפילה שנצליח לעשות את ליל הסדר בצורה רחבה, על פי ההנחיות עם מי שהתחסן ועם מי שהחלים, אבל אנחנו לא יכולים לצאת נגד הבריאות של העם. לכן אני אומר, זה יפה לדבר על האידיאולוגיה, אני שמעתי נציגים מכל מיני מפלגות, אנחנו צריכים להתמקד בצרכים של האזרחים והחלשים שאין להם לובי. שאין מי שיילחם בשבילם, אנחנו בש"ס נלחם בשבילם, ברמה הבריאותית וברמה הכלכלית. נגבה כל החלטה של הממשלה, ונשים על סדר היום את הנושאים שחשובים לנו כמפלגה דתית וחרדית , מפלגה שדואגת לעולים בכלל ולעולים בצרפת בפרט לדאוג שאותן הנחיות לא ייפגעו באותן ציבורים".