מכת בידודים: עובד נוסף בכנסת חיובי לקורונה, דיונים התבטלו

לאחר שמנכ"ל הכנסת הודיע על הגבלות משמעותיות כדי למנוע התפרצות במשכן, עובד נוסף התגלה כמאומת לנגיף | שמחה רוטמן סיים את הבידוד ויתכן כי נאום 40 החתימות בהשתתפות בנט יתבטל

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 20/12/21 10:22 טז בטבת התשפב

מכת בידודים: עובד נוסף בכנסת חיובי לקורונה, דיונים התבטלו
צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

התפרצות הזן החדש של נגיף הקורונה, האומיקרון, ממשיך להשפיע על קיום השגרה בישראל, כאשר אמש (א') המליץ ראש הממשלה נפתלי בנט לעבוד מהבית ככל האפשר. גם בבית הנבחרים הישראלי הנגיף מתפשט, ולאחר ההודעה בשבוע שעבר על חשיפה לווריאנט החדש, חלו עדכונים נוספים. 

דובר הכנסת הודיע היום (ב') הודיע חבר הכנסת שמחה רוטמן לקצין הכנסת כי בהתאם להוראות משרד הבריאות סיים שבעה ימי בידוד וערך כמתבקש 2 בדיקות PCR - בהן נמצא שלילי. כמו כן הודיע הבוקר אחד מאנשי משמר הכנסת לקצין הכנסת, ניצב יובל חן, כי לאחר בדיקה שביצע לנגיף הקורונה – נמצא חיובי. 

היום האחרון בו שהה במשכן היה יום שבת – 18.12.2021, בפנייה שהעביר ניצב חן לכל באי המשכן הדגיש כי "בהתאם לאמור, ובעקבות החשש גבוה לווריאנט האומריקון, אבקש מכל מי שהיה איתו במגע או בקרבתו, להישאר בביתו ולא להגיע לעבודה עד לקבלת הנחיות ממשרד הבריאות". 

עקב המספר הגבוה של חברי הכנסת הנמצאים בבידוד, התבטלו ישיבות ועדה רבות במשכן, ביניהן הצעת חוק התכנון והבנייה (תיקון מס' 137) (אי-תחולת סעיף 157א – חיבור לחשמל, למים או לטלפון), הצעת חוק התכנון והבנייה (תיקון מס' 128 והוראת שעה) "חוק חריש", שולחן עגול  מטעם מרכז המחקר והמידע של הכנסת בשיתוף עם הוועדה בנושא: יחסי שלטון מרכזי ושלטון מקומי בראי משבר הקורונה, הצעת חוק הכניסה לישראל (תיקון מס' 33), התש"ף-2020 (מ/1363) - הכנה לקריאה שניה ושלישית. 

בכנסת צפוי להתקיים דיון 40 החתימות בהשתתפות ראש הממשלה, לאחר שנאספו 40 חתימות של חברי כנסת, בנט אמור להגיע למליאה ולהאזין לטענות המופנות כלפיו, אולם, על פי דיווח של דפנה ליאל, יתכן כי הוא יתבטל עקב הבידודים הרבים ויעלו רק הצעות חוק בודדות בהסכמה.