ניר אורבך לחץ ועמותות השמאל יועברו לבדיקה ברשות המיסים

מכה לעמותות 'כייאן' ו'אמסח דמעת אליתים שעוסקות בזכות השיבה של הערבים לשטחי מדינת ישראל: חברי הכנסת ניר אורבך ואלכס קושניר יועברו לבדיקת רשות המיסים ויוצאו מאישור סדר היום לקבלת הטבה לעמותות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/12/21 11:12 ד בטבת התשפב

ניר אורבך לחץ ועמותות השמאל יועברו לבדיקה ברשות המיסים
צילום: פלאש 90

לבקשת יו"ר סיעת ימינה חבר הכנסת ניר אורבך  ויו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת אלכס קושניר מישראל ביתנו  2 העמותות, 'כייאן' ו'אמסח דמעת אליתים', יוצאו מאישור סדר היום לקבלת הטבה לעמותות מכוח סעיף 46, לבדיקה נוספת ברשות המיסים.

בדיון בוועדת הכספים בנושא אמר אורבך: "כשעברתי על רשימת העמותות לאישור קפצו 2 עמותות שהפעילות שלהן מאוד מטרידה. עמותה אחת היא 'כאיין', שיש לה גם פעולות מבורכות בחיפה אבל בין היתר היא עוסקת בתחום הקרקע הדיור וזכות השיבה של ערבים לגבולות 48. 

דומה ואולי יותר מטריד בנושא של עמותת 'אמסח דמעת אליתים'. שמנוהלת ע"י מוחמד אל רג'בי ואשרף סלהב שהם גם חברי הועד של עמותה המכונה "זכאת אל קודס". שהוקמה ומובלת ע"י השייח עכרימה סברי, שייח קיצוני ביותר התומך בפיגועי התאבדות". 

חבר הכנסת קושניר הוסיף: פניתי יחד עם אורבך ליועמ״ש ועדת הכספים ולרשות המיסים בבקשה לבצע בדיקה נוספת במסכת העובדתית של עמותות כייאן ואמסח דמעת אליתים. בעקבות כך העמותות הוצאו מאישור סדר היום לקבלת הטבה מכוח סעיף 46, לבדיקה נוספת. בנוסף, דרשתי לזרז את בדיקת עמותת ׳עד כאן׳ במהירות האפשרית.

כזכור, מהלך דומה בוצע נגד עמותת הימין 'עד כאן',  חברת הכנסת נעמה לזימי פעלה נגד ארגון "עד כאן", שלשיטתה "רודף פעילי שלום וזכויות אדם, במעשים פליליים ומפוקפקים, עם תורמים אנונימיים". לזימי הוסיפה כי הארגון "לא צריך לקבל את כספי המדינה דרך הטבות מס". 


(הפגיעה בעמותת עד כאן).

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן