סמוטריץ' ביקש ממנסור עבאס לגנות את הפיגועים האחרונים | צפו בתגובה

לאחר ההצבעה על חוק החשמל, פנה יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' ליו"ר רע"מ עבאס וביקש ממנו לגנות את הטרור של הימים האחרונים. בתגובה, עבאס מלמל מספר מילים ויצא ממליאת הכנסת

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/12/21 08:06 ג בטבת התשפב

סמוטריץ' ביקש ממנסור עבאס לגנות את הפיגועים האחרונים | צפו בתגובה
מנסור עבאס, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מיד לאחר ההצבעה על חוק החשמל אמש (ב'), פנה יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ליו"ר רע"מ מנסור עבאס, וביקש ממנו לגנות את הטרור המשתולל בימים האחרונים, בתגובה מנסור עבאס קם מכיסאו, מלמל מספר מילים, יצא ממליאת הכנסת ולא גינה את הטרור.

"לא זכור לי שראיתי איזשהו גינוי שיצא מפיו לפיגוע הטרור בשער שכם בשבת, או לפיגוע במחסום תאנים", פתח סמוטריץ' את דבריו במליאה. "אתה יודע שהיה פיגוע דקירה קשה בירושלים? אני שומע אותך מגיב להמון דברים, לא שמעתי מכם אף מילה. אתה רוצה אולי לגנות את פיגוע הנורא הזה? לגבות את לוחמי ולוחמות מג"ב ששומרים על ירושלים והרגו את המחבל הנתעב?".

"אתה חבר בכיר בקואליציה הזאת. השתיקה שלך מנסור רועמת שוב ושוב. אנחנו בגל טרור קשה. אתה מנהיג בחברה הערבית, בתנועה האסלאמית. מנהיגות מובילה כיוון".

מנסור עבאס זע באי נוחות, קם מכיסאו ועשה דרכו החוצה מן המליאה: "גם כאשר דיברתי לא היית מרוצה ותקפת וביקרת. גם עכשיו אינך מרוצה". 

61 חברי כנסת תמכו בחוק החשמל

כאמור, מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה ראשונה את הצעת חוק התכנון והבנייה, "חוק החשמל", של חבר הכנסת ווליד טאהא וחברי כנסת נוספים. 61 חברי כנסת תמכו בהצעה מול 48 שהתנגדו והיא תוחזר לוועדת הפנים לצורך הכנה לקריאה שניה ושלישית.

"איילת שקד נכנעה לחלוטין. זה חוק האנרכיה והעבריינות והכניעה של איילת שקד ושל הממשלה הזו לתומכי הטרור האנטי-ציונים בתנועה האסלאמית", הגיב סמוטריץ' להצעת החוק שאושרה בקריאה ראשונה.

חבר הכנסת שלמה קרעי אמר כי "ממשלת בנט עבאס טבעה משפט חדש - במקום בו יוקם הפחון המוסלמי האחרון הבלתי חוקי, שם תסתיים ריבונותנו. אני לא מצליח להבין איך ממשלת ישראל נפלה שדודה בקרב הריבונות הזה? האם להתיישבות הצעירה שנבנתה ברשות ובסמכות, לא מגיע לפחות יחס שווה כמו לאלו שהשתלטו על אדמותיה של ארץ ישראל?".