סערת חוק החשמל יריב לוין: "העמדתי הערב את חברי הכנסת של ימינה במבחן פשוט"

מרכז האופוזיציה ויו"ר סיעת הליכוד, הודיע כי הוא מתכוון להגיש את חוק החשמל להתיישבות הצעירה, והציע לחברי הכנסת אורבך, סילמן פינטו וכלפון להצטרף אליו: "השארתי להם את כל סוף השבוע להחליט" | לוין יגיש את הצעת החוק ביום שני

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/11/21 22:57 כא בכסלו התשפב

יריב לוין: "העמדתי הערב את חברי הכנסת של ימינה במבחן פשוט"
יריב לוין, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, חבר הכנסת יריב לוין, פנה הערב (ה') לחברי הכנסת מימינה והציע להם להצטרף אליו להצעת חוק חיבור בתים בהתיישבות הצעירה לחשמל, אותה יגיש ביום שני בשבוע הבא, "איתם או בלעדיהם". 

נזכיר כי ביום שלישי ‏לאחר שהושגו הבנות בין יו"ר ועדת הפנים ואליד טאהא לבין שרת הפנים איילת שקד, אושר חוק החשמל בוועדת הפנים של הכנסת לקריאה ראשונה. הצעת החוק תאפשר לעשרות אלפי מבנים לא חוקיים במגזר הערבי להתחבר לחשמל בצורה חוקית.

בדף הפייסבוק שלו כתב לוין: "די לאפליה! הממשלה לא פועלת להסדרת ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. אבל, לחשמל עבור הבנייה הערבית הבלתי חוקית בנגב היא דווקא כן דואגת. העמדתי הערב את חברי הכנסת של ימינה במבחן פשוט".

"האם נותרה בהם עוד טיפת מוסר? האם לפחות יתחייבו לתמוך בחוק החשמל להתיישבות הצעירה שהגשתי? או שהם ימשיכו להתרווח בכורסאותיהם, בעוד ילדי החלוצים בהתיישבות הצעירה קופאים מקור בהיעדר חשמל?", תהה לוין. "השארתי להם את כל סוף השבוע להחליט. ביום שני ב-12 בצהריים אגיש את הצעת חוק החשמל להתיישבות הצעירה. איתם או בלעדיהם". 

צילום: ללא

במכתב אותו שלח לארבעת חברי הכנסת מימינה, כתב: "כידוע לכם הממשלה אינה פועלת להסדרת ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון. למרות פניות חוזרות ונשנות בעניין זה לממשלה, והתחייבויות מפורשות של ראש הממשלה נפתלי בנט ערב הבחירות, עד היום לא הוסדרה ההתיישבות הצעירהולא הוסדר חיבורם של הבתים ומבני הציבור הנכללים בה לרשת החשמל". 

"מאידך הממשלה פועלת במרץ על מנת לחבר לחשמל עשרות אלפי מבנים בלתי חוקיים שנבנו ביישובים הערביים, תוך שהממשלה תמכה בקריאה הטרומית בהצעת חוק התכנון והבניה ופועלת להמשך קידום החקיקה בעניינה".

לסיום כתב לוין: "לאחר שתמכתם בהצעת החוק לחיבורם של הבתים הערביים הבלתי חוקיים לחשמל, הנני פונה אליכם בהצעה להצטרף להצעת חוק זו, והתחייב לתמוך בה בכל ההצבעות במליאת הכנסת ובוועדות, אך אם עמדת הממשלה תהיה להתנגד להצעה". 


(עימות בין בן גביר וטאהא בדיון בנושא חוק החשמל בוועדת הפנים)