חמשת ההישגים של איילת שקד עבור החברה הערבית

עם אישורו של חוק החשמל בוועדת הפנים, וההסכמות בין שרת הפנים איילת שקד ויו"ר הוועדה חבר הכנסת וליד טאהא, חזרנו אל ההישגים הבולטים של השרה עבור החברה הערבית

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/11/21 19:01 כא בכסלו התשפב

חמשת ההישגים של איילת שקד עבור החברה הערבית
איילת שקד, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

מינויו של חבר הכנסת וליד טאהא מסיעת רע"מ ליו"ר ועדת הפנים בזמן שהשרה איילת שקד מכהנת כשרת הפנים יוצרים לא מעט חיכוכים בקואליציה. שקד שממוקמת בצד הימיני של המפה הפוליטית נאבקת מול רע"מ לא פעם. אך אחרי שהשבוע הגיעה שקד להסכמות עם וליד טאהא בנוגע לחוק החשמל, חזרנו אל ההישגים של שקד עבור החברה הערבית.

1. מחיקת חובות

עיריית טייבה מתמודדת עם שנים של התנהלות כלכלית בעייתית, לפני כחודש, משרד הפנים הוביל תוכנית הבראה שנחתמה ע"י עיריית טייבה במסגרתה יועמדו לה 22.5 מיליון ש"ח במענקים ו-22.5 ש"ח בהלוואות, על מנת לסגור את החובות שהצטברו ברשות.

2. הקמת ישובים בדואים בנגב

שרת הפנים איילת שקד  הודיעה לפני כחודשיים כי התכנית שקידמה להקמת שלושה יישובים בפזורה הבדואית בנגב, אושרה בממשלה. על פי ההחלטה, הממשלה תסדיר את חשם זנה באזור נבטים, רחמה שבאזור ירוחם ועבדה באזור שדה בוקר, והם יוקמו על פי מתווה שיקבעו גורמי המקצוע. 

מלשכתה של שרת הפנים נמסר לאחר אישור ההחלטה כי מדובר באפשרות "טובה בהרבה יותר מההחלטה הקודמת עשרות מונים, חשם זנה היום עומד על 13,000 דונם ויכונס ל-2500 דונם.
רחמה היום עומד על 6000 דונם ויכונס ל-1200. זו אופציה אמיתית לכינוס הפזורה ליישובי קבע, עשיית סדר בנגב, והחזרת קרקעות המדינה לידיה". 

3. חלוקת רווחים ממפעלי ים המלח

שרת הפנים, איילת שקד החליטה בתחילת החודש על חלוקת הכנסות מארנונה של מפעלי ים המלח, בהתאם להמלצות הוועדה הגאוגרפית דרום. כספי הארנונה, שהיו עד כה ברשות המועצה האזורית תמר יחולקו מעתה לתשע רשויות נוספות במרחב הדרומי, בהן רשויות הנחשבות בין החלשות ביותר בישראל, בניהם המועצות הבדואיות כסיפה, ערערה בנגב, נווה מדבר ואל קסום.

4. חוק החשמל

ביום שני האחרון, אחרי שהושגו ההבנות בין השרה איילת שקד לוליד טאהא נצפה טאהא בכנסת כשהוא מאושר יותר מתמיד. בשיחה עם חדשות כיפה עקץ יו"ר ועדת הפנים את השרה שקד ואמר, "יש מי שצריך לתרץ תירוצים, אנחנו לא", כל מי שיצטרך יקבל חשמל. על פי הסיכומים, החוק יאפשר חיבור לחשמל תקני לבתים רבים בפזורה הבדואית שנבנו קודם חוק קמיניץ וסובלים מתשתיות רעועות ומסכנות חיים.

5. עיר דרוזית ראשונה בישראל

לפני כחודש הכריזה שקד על החלטתה לשנות את המעמד המוניציפלי של מע'אר ולהפוך אותה ממועצה מקומית לעיר. היישוב מע'אר מונה כיום כ-24,000 תושבים, ועל פי התוכניות המאושרות צפויה העיר מע'אר למנות בשנים הקרובות כ-30,000 תושבים. בין תושביה המפורסמים: יו"ר מפלגת רע"ם, חבר הכנסת מנסור עבאס.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן