צפו: ואליד טאהא "מטאטא" את אורית סטרוק מוועדת הפנים

אחרי שחוק החשמל עבר אמש בקריאה ראשונה החלו הדיונים בוועדת הפנים. במהלך הדיון אורית סטרוק גילתה שחוק החשמל יחול גם על מבנים במגזר הערבי שנגדם יש צו הריסה ומחתה נגד המהלך. טאהא הוציא אותה מהדיון: "תעשי את זה מהר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/10/21 18:40 כב בחשון התשפב

צפו: ואליד טאהא "מטאטא" את אורית סטרוק מוועדת הפנים
סטרוק, צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

הקואליציה אישרה אמש בקריאה ראשונה את חוק החשמל. החוק יעניק חיבור מוסדר לתשתיות לבניה הלא חוקית בנגב. חברת הכנסת אורית סטרוק גילתה בדיון על חוק החשמל שהוא יחול גם על מבנים במגזר הערבי שנגדם יש צו הריסה - והיו״ר טאהא הוציא אותה מהדיון.

סטרוק זעמה בחשבון הטוויטר שלה: "למה ואליד טאהא טאטא אותי החוצה מועדת הפנים? כי חשפתי חלק מהאמת שהוא מנסה לטאטא ולהסתיר מתחת לשטיח. חלק מהאמת על חוק החשמל: החוק יאפשר לחבר לחשמל בתים עם צו הריסה שיפוטי! בני בגין יושב שם, שומע ושותק. טוב, זה לא עמונה ולא נתיב האבות. אז לא נורא".


(סטרוק מוצאת מהדיון).

יו"ר סייעת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הוסיף: "מה שקורה עכשיו בוועדת הפנים בראשותו של ואליד טאהא הוא פשוט הזוי. באמצעות שורה של תרגילי נוסח והטעיה "חוק החשמל" מתברר כ-'ישרא-בלוף' שמבקש לנתק למעשה בין הליכי התכנון וההסדרה לחיבורי חשמל ויביא להלבנת עשרות אלפי בתים לא חוקיים ולחיבורם לחשמל גם בלי שהם בדרך להסדרה. איילת שוב משקרת".

בדברי ההסבר לחוק החשמל נכתב: מוצע לקבוע כי יתאפשר חיבורם של מבני מגורים שנבנו ללא היתר לחשמל, מים וטלפון במידה והוגשה תוכנית מפורטת למוסד התכנון המייעדת את השטח למגורים. שר הפנים יוכל לאשר חיבור באזור כאמור אם התוכנית הוגשה על ידי משרד ממשלתי או שניתנה חוות דעת מתכנן המחוז כי תוכנית שהוגשה תואמת את הוראות התוכניות החלות באזור, או שהתוכנית כאמור הופקדה. הוועדה המוסמכת לדון בהצעת חוק זו הינה ועדת הפנים והגנת הסביבה.