דוד ביטן על האלימות במגזר הערבי: "גם הממשלה הקודמת לא עשתה מספיק"

חבר הכנסת מהליכוד מתייחס לאלימות והפשיעה במגזר הערבי ואומר כי אמנם הממשלה הקודמת לא עשתה מספיק, אך סייג: "מאז שהשלטון התחלף, הפשיעה במגזר צברה תאוצה" | על החוק להגבלת כהונה: "אין שום בעיה לתמוך בחוק הזה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/11/21 18:34 יב בכסלו התשפב

דוד ביטן על האלימות במגזר הערבי: "גם הממשלה הקודמת לא עשתה מספיק"
ביטן ונתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האלימות והפשיעה במגזר הערבי ממשיכות להשתולל ולא נראה כי הטיפול של הגופים השונים משפיע על המציאות הקשה. מוקדם יותר היום נהרג גבר ערבי ועוד אחד נפגע באורח קשה בעת שסיימו הלוויה בבית העלמין בג'לג'וליה. 

"מאז שהשלטון התחלף, הפשיעה במגזר הערבי צברה תאוצה, זה ברור לגמרי", אמר הערב חבר הכנסת דוד ביטן. "הם מזהים חולשה. גם הממשלה הקודמת לא עשתה מספיק, אבל כשהיא החליטה לעשות היא טיפלה בזה יפה מאוד". 

ביטן התייחס בראיון שנערך בגל"צ למספר נושאים נוספים. אם הסכם הרוטציה בין בנימין נתניהו ובני גנץ היה מתנהל כסדרו, הלילה בחצות גנץ היה נכנס למשרד ראש הממשלה. ביטן התייחס לרוטציה שנכשלה: "המציאות הוכיחה שטעינו. הפסדנו את השלטון, ואם היינו מקיימים את הסכם הרוטציה - היום נתניהו היה רה"מ חליפי והשרים היו נשארים". 

עוד הוא אמר בנושא: "אנחנו מוכנים לאפשר לגנץ להיות רה"מ תחת ממשלה שהליכוד חזק ודומיננטי בה. לבקש מאיתנו לשנות את מנהיג המפלגה - זה לא דבר שאנחנו יכולים להסכים לו". 

על החוק להגבלת כהונה אותו מקדם שר המשפטים גדעון סער, אמר חבר הכנסת מהליכוד: "אין שום בעיה לתמוך בחוק הזה, עם שינוי - חיזוק מעמד ראש הממשלה מול הממשלה והכנסת כדי שיוכל לבצע דברים במהירות. להגביל כהונה ל-8 שנים זה נשמע לי סביר. שום דבר בחוק הזה לא צריך להגביל אותנו ותמיד אפשר לתקן אותו בעתיד".