"נתניהו לא יפרוש בקרוב. הוא רוצה להיות ראש ממשלה"

חבר הכנסת דוד ביטן מודיע ביום שאחרי העברת תקציב המדינה: "העברת התקציב היא תחילת הסוף - לא אחשוף עכשיו הכול, אנחנו פועלים לכך שתהיינה בחירות". על הליכוד הוא אומר: "בניגוד למה שחושבים סער וחבריו, הליכוד יישאר מאוחד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 05/11/21 13:34 א בכסלו התשפב

"נתניהו לא יפרוש בקרוב. הוא רוצה להיות ראש ממשלה"
נתניהו במליאת הכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשני הלילות האחרונים, הצליחה ממשלת ישראל בראשות נפתלי בנט להעביר את תקציב המדינה לשנים 2021-2022. הקואליציה חגגה אבל גם חבריה מבינים כי כבר בקרוב ידרשו לפתור בעיות משמעותיות עבור יציבות הממשלה. גם בקרב חברי האופוזיציה יש מי שמבין שהתקציב היה מכשול גדול, אך בוודאי שהעברתו לא מבטיחה את המשך קיומם הממשלה עד לכניסתו של יאיר לפיד למשרד הנחשק בעוד כשנתיים. 


("יש לנו תקציב")

"העברת התקציב היא תחילת הסוף", אמר היום (ו') חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד ב-103FM. "הסכסוכים היו עוד לפני העברת התקציב. התקציב הוא התחייבות של בנט ללפיד עוד לפני הבחירות. הם עושים הכול על מנת שהסכסוכים לא ישפיעו".  

ביטן חושב כמובן שהתקציב "לא טוב לעם ישראל". במהלך הריאיון ביקש ביטן לעמוד על עניין עקרוני עבורו: "זו טעות, אנחנו לא שלוש שנים בלי תקציב, כל הזמן חוזרים על זה וזה לא נכון. ב-2018 העברנו תקציב 2019. מדובר על תקציב 2020 ועל 2021. זה שנה וחצי, לא שלוש שנים".

על הטענות שהתקציב לא עבר בגלל שיקולים אישיים של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, אמר ביטן: "זה נכון שהוא לא עבר אבל היו עוד שיקולים חוץ מהשיקולים של נתניהו מכיוון שהיו בעיות עם שר המשפטים שעשה הכול כדי לסכסך בין נתניהו לגנץ".

העברת התקציב לא תפגע בליכוד אמר ביטן: "שום דבר זה לא יעשה לליכוד ואף אחד לא יעזוב. בניגוד למה שחושבים סער וחבריו, זה לא יקרה במובן שהליכוד יישאר מאוחד". ביטן לא צופה מהלכים נגד נתניהו: "השיטה שלנו היא פריימריז ונתניהו מאוד חזק בקרב המתפקדים ולכן לא יצאו נגדו".

ביטן השיב לטענה לפיה אם נתניהו יפנה את מקומו הליכוד תחזור לשלטון: "זה יקרה רק בתאוריה מכיוון שכרגע כל אחד יושב במשרד שר וגם ראש ממשלה, ואין שום סיכוי שאם נתניהו יזוז הם יוותרו על התפקידים על מנת לחבור לליכוד. זה לא יקרה עכשיו. בינתיים במצב שהליכוד עולה בסקרים כל הזמן, וברגע שנגיע ל-61 זה שונה. נתניהו הוא מכונת מנדטים. בסופו של דבר נגיע ל-61 ואז הכל פתוח. כרגע אין בחירות. גם אם נתניהו יזוז לא תקום ממשלה חליפית תוך חודש ולכן זה שאין בחירות זה משפיע על שני הצדדים".

חבר הכנסת מהליכוד נשאל איך יהיו בחירות אם רק הלילה עבר תקציב, והשיב: "יש לנו את השיטות שלנו ואת העבודה שלנו שאנחנו פועלים לפיהן לכיוון בחירות. לא אחשוף עכשיו הכול, אנחנו פועלים לכך שיהיו בחירות. יהיו בחירות והממשלה הזו תיפול מהר ממה שחושבים. יותר מזה אני לא יכול להגיד". 

ביטן אמר כי לדבריו של נתניהו עצמו, אין לו כל תכנון לפרוש בקרוב: "היו לי שיחות איתו ולא נראה שזה יקרה בזמן הקרוב וגם לא בזמן של שנה או שנתיים, זה לא יקרה בגלל כל מיני דברים. אני לא אחשוף שיחות אישיות. לא נוח לו במצב הנוכחי, הוא רוצה להיות ראש ממשלה".