סער על חוק נתניהו: "צריך לשכנע את בנט"

חוקי נתניהו אותם מקדם שר המשפטים גדעון סער מגיעים אל שולחן הממשלה: היום ידונו בוועדת השרים לענייני חקיקה בחוק להגבלת כהונת ראש ממשלה ל-8 שנים | "יחזק את המשטר הדמוקרטי"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/11/21 07:45 י בכסלו התשפב

סער על חוק נתניהו: "צריך לשכנע את בנט"
סער ובנט. הדרישות שלהם תוקעות את המגעים, צילום: Miriam Alster/Flash90

שר המשפטים גדעון סער מקדם את החוקים להגבלת כהונת ראש ממשלה בישראל. היום יגיע לוועדת השרים לענייני חקיקה החוק להגבלת כהונה של ראש ממשלה לשמונה שנים בלבד. מדובר בחוק הראשון בישראל להגבלת ראש ממשלה והוא צפוי לקבל אור ירוק בוועדת השרים ולהגיע למליאת הכנסת בהקדם.

שר המשפטים יודע שהחוק להגבלת כהונה פחות נתון במחלוקת וכעת יהיה עליו לשכנע את החברים לממשלה בחוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה. חוק אליו מתנגדים חברי ימינה. סער התראיין הבוקר לגלי צה"ל ואמר על החוק: "ההצעה צריכה להיכנס לספר החוקים, זה יחזק את המשטר הדמוקרטי. בנוסף, צריך לשכנע את חבריי, ובעיקר את רה"מ בנט, שמניעת כהונת נאשם בפלילים חשובה".

שרת המשפטים איילת שקד שמוכרת בהתנגדותה לחוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה תומכת בחוק הגבלת הכהונה. גם ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח בנושא עם שר המשפטים ונתן את אישורו לחוק, שלא צפוי להיות רטרואקטיבי כך שגם נתניהו יוכל לכהן שוב כראש ממשלה.

סער כתב על החוק ברשתות החברתיות, "ביום ראשון אביא לאישור ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים. עוד פרק ממצע תיקווה חדשה ומההסכמים הקואליציוניים שאנחנו מקיימים".

כזכור, במצע של מפלגת תקווה חדשה נכתב, "מנחם בגין ז”ל לימד אותנו כי “שלטון ממושך הוא סכנה לחירות האומה ולמוסר בניה, הוא מוליד שחיתות”. מצב המשפטי הנוכחי ראש ממשלה כמו גם ראשי רשויות מקומיות יכולים להישאר בתפקידם ללא הגבלת זמן. שיטה זו מאפשרת לצבור כוח רב מדי המשחית את השלטון. החוק הראשון של ‘תקווה חדשה’ יהיה הגבלת כהונה של ראש הממשלה ל-8 שנים בלבד.

הגבלת כהונה תקטין משמעותית את הסבירות לשחיתות שלטונית. בנוסף, שלא כמו המצב כיום בו ראש הממשלה משקיע משאבים רבים כדי להיבחר שוב ושוב ולשמר את שלטונו, הגבלת כהונה תאפשר לו להתעסק באופן משוחרר במימוש הערכים והרפורמות בגינן הוא נבחר".


(סער לא שולל הישענות על הרשימה המשותפת).