שקד: "מתנגדת להצעת החוק של סער" | עודה: "יש לה אצבע אחת - לנו שש"

שרת הפנים נשאלה האם תתמוך בהצעת החוק של שר המשפטים שתמנע מנאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה: "דעתי ידועה", השיבה | השר לשירותי דת כהנא הגיב לדברי חבר הכנסת מהמשותפת: "ראינו אתמול מה הידיים שלך מסוגלות לעשות"

אלעד הומינר עמיאל ירחי אלעד הומינר ועמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/10/21 11:10 יד בחשון התשפב

שקד: "מתנגדת להצעת החוק של סער" | עודה: "יש לה אצבע אחת - לנו שש"
עודה נגד שקד, צילום: Miriam Alster/Flash90

שרת הפנים איילת שקד אמרה הבוקר (ד') בוועידת ה-MUNI EXPO של מרכז השלטון המקומי, כי היא מתנגדת להצעת החוק של שר המשפטים גדעון סער, שתמנע מנאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה. בהמשך התייחסה גם לנושא תקציב המדינה, "הוא צריך לעבור".

במהלך הריאיון בוועידה שמתקיימת בתל אביב, אמרה שקד: "גם את החוק שראשי ערים לא יכולים לכהן עם כתב אישום העביר סער. דעתי ידועה, אני מתנגדת להצעת החוק הזו. אני לא חושבת שיועץ משפטי לממשלה צריך להכריע מי עומד בראשות הממשלה. סיכמנו לא לעסוק בזה עד התקציב, ואז נכריע". על השאלה אם התקציב יעבור השיבה: "כן, המדינה צריכה תקציב".

חבר הכנסת מהרשימה המשותפת איימן עודה, הגיב לדבריה של איילת שקד בחשבון הטוויטר שלו: "לשקד יש רק אצבע אחת - לנו יש שש. גדעון סער, אפשר להעביר את החוק כבר בשבוע הבא". 

השר לשירותי דת מתן כהנא שמתנגד גם הוא להצעת החוק של גדעון סער, השיב לעודה: "איימן, ראינו אתמול מה הידיים שלך מסוגלות לעשות", עקץ כהנא והתייחס לאירועי האתמול.

נראה כי גם סגן השר במשרד ראש הממשלה אביר קארה, מתנגד להצעת החוק השנויה במחלוקת. קארה נשאל על ידי "חדשות כיפה" מה דעתו על החוק, והשיב: "אני נגד חוקים חוקים פרסונליים".

על פי ההצעה של סער, חבר כנסת שתלוי ועומד נגדו כתב אישום לא יהיה כשיר להרכיב את הממשלה אם הואשם בעבירה שהעונש הקבוע לה הוא למעלה משלוש שנות מאסר. עם זאת, סער השאיר פתח מילוט לפיו יו"ר ועדת הבחירות המרכזית יוכל, להתיר את הטלת המנדט על אותו ח"כ במידה ויקבע כי בנסיבות העניין אין עם העבירה קלון.

הליכוד: "אחרי שגנבו את הבחירות האחרונות, בנט וסער מנסים לגנוב את הבחירות הבאות"

בליכוד הגיבו הבוקר להצעת החוק של סער ואמרו כי החוק של סער הוא איראני: "גם באיראן יש בחירות ״דמוקרטיות״, אבל האייתולות קובעים מי רשאי להתמודד בהן ומי לא. בכך הם מנציחים את שלטונם. עכשיו סער רוצה לייבא את השיטה האיראנית לישראל". 

"סער שלא עובר את אחוז החסימה מנסה לסכל את ההתמודדות של נתניהו שמביס ברוב עצום כל מועמד אחר לראשות הממשלה, ושמיליוני אזרחים תומכים בליכוד בהנהגתו. כשר משפטים סער פועל בניגוד לחוק יסוד כדי לפסול את מועמד הימין בניסיון חיסול פוליטי פחדני". 

עוד אמרו בליכוד כי תמיכה בחוק האיראני תהיה עוד הפרה בוטה של הבטחת בחירות של בנט. "ארבעה ימים לפני הבחירות האחרונות בנט התחייב: 'אני אומר באופן חד משמעי: אנחנו נתנגד לחוק שראש ממשלה לא יוכל לכהן תחת כתב אישום. אני מתנגד עקרונית למצב שבו אדם בודד יכול להפיל ראש ממשלה'. אחרי שגנבו את הבחירות האחרונות, בנט וסער מנסים לגנוב את הבחירות הבאות. הציבור לא יתן להם".  

בליכוד סיימו עם ציטוט דל שר משפטים אחר, טומי לפיד ז״ל, שהגיב בתקיפות לח״כ ממפלגת העבודה שביקש להעביר חוק דומה: "איך אתה עושה דבר כזה? האם הדמוקרטיה לא יקרה לך? אתה רוצה שפקידים יסלקו ממשלות? אתה רוצה פקידים שיפטרו ראשי ממשלה?", ציטטו בליכוד.