חוקי נתניהו גדעון סער מביא את החוק להגבלת כהונה לאישור השרים | איך זה ישפיע על נתניהו?

בצל המחלוקות בקואליציה על 'חוק נתניהו' שימנע מנאשם להרכיב ממשלה, שר המשפטים גדעון סער מודיע הבוקר כי ביום ראשון יצביעו חברי ועדת השרים לענייני חקיקה על החוק להגבלת כהונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/11/21 09:23 ז בכסלו התשפב

גדעון סער מביא את החוק להגבלת כהונה לאישור השרים | איך זה ישפיע על נתניהו?
גדעון סער, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר המשפטים גדעון סער מקדם את חוקי ראש הממשלה. סער הודיע הבוקר (ה') כי הצעת החוק שלו להגבלת כהונה של ראש ממשלה לשמונה שנים תעלה בוועדת השרים לענייני חקיקה, שם הוא צפוי לקבל אור ירוק מהשרים ולעשות את דרכו למליאת הכנסת.

סער כתב הבוקר ברשתות החברתיות, "ביום ראשון אביא לאישור ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק להגבלת כהונת ראש הממשלה לשמונה שנים. עוד פרק ממצע תיקווה חדשה ומההסכמים הקואליציוניים שאנחנו מקיימים". אמש דווח כי ראש הממשלה נפתלי בנט שוחח בנושא עם שר המשפטים ונתן את אישורו לחוק, שלא צפוי להיות רטרואקטיבי כך שגם נתניהו יוכל לכהן שוב כראש ממשלה.

נציין כי מדובר בחוק שמקבל תמיכה רחבה יותר מחוקו השני של סער שנוגע לאיסור על נאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה. חלק מחברי הכנסת בימינה מתנגדים לחוק השני ובמענה לשאלה של חדשות כיפה, "במידה ובימינה ימשיכו להתנגד לחוק נתניהו, האם תשקלו להישען על הרשימה המשותפת"? ענה שר המשפטים כי "אנחנו נקיים את הבירור הזה כפי שסיכמו עם ראש הממשלה לאחר תום המועד של ההערות לציבור לתזכיר החוק, מתישהו באמצע נובמבר, נקיים שיחה טובה, ידידותית, במטרה לשכנע".