חריג אורלי לוי תקפה סדרנית בכנסת והתנצלה

אירוע חריג בוועדת הכספים אורלי לוי אבקסיס התעמתה עם סדרנית הכנסת מרינה כשביקשה ממנה לצאת מהדיון, "תתנהגי בצורה מכבדת חצופה". שירלי פינטו זעמה: "הם עובדי הכנסת ולא עבדי הכנסת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/11/21 21:25 כט בחשון התשפב

אורלי לוי תקפה סדרנית בכנסת והתנצלה
אורלי לוי-אבקסיס, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מהומה בוועדת הכספים חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס התעמתה הערב (חמישי) עם מרינה מץ אחת העובדות הוותיקות במשמר הכנסת. אבקסיס סירבה לצאת מהחדר - למרות שקראו אותה לסדר שלוש פעמים ונתבקשה לצאת מהוועדה. "את לא תגעי בי, אני אתבע אותך" אמרה לסדרנית "אף אחד לא ילחץ לי על הצלעות. חצופה תעופי ממני ואל תגעי בי". בעקבות התקרית, הסדרנית הוותיקה יצאה מחוץ לחדרי הוועדה והחלה לבכות אנשים רבים ובניהם חברי כנסת ניסו להרגיע אותה.


(התקרית החריגה של ח"כ לוי-אבקסיס עם עובדת הכנסת).

חברי כנסת רבים מהקואליציה גינו את האירוע. יו"ר הכנסת מיקי לוי אמר: "האלימות המילולית שנוקטים בהם חברים באופוזיציה חצתה את כל הגבולות. אני מגנה את ההתנהגות החצופה, הפוגענית והמזלזלת של חברת הכנסת אבוקסיס כלפי סדרנית בכנסת שבסך הכל עשתה את עבודתה נאמנה. עובדי הכנסת לא יהיו שק החבטות של חברי כנסת שאיבדו כל רסן". לוי שיתף על הערכה הרבה שמכיר לעובדת הכנסת וגינה את המעשה "נפגשתי עם סדרנית הכנסת מרינה מץ אותה אני מכיר במשך שנים רבות במשכן, שאלתי לשלומה והתנצלתי בשם חברי הכנסת על העלבונות שנאלצה לספוג".

כשעתיים אחרי התקרית פרסמה לוי התנצלות על התקרית, "מעולם לא חוויתי התנהגות אלימה שחדרה לפרטיותי כפי שחשתי הערב בדיון בועדת הכספים", כרתבה אורלי והוסיפה: "אני מכבדת מאוד את ‏סדרניות וסדרני הכנסת ומעריכה ביותר את עבודתם הלא קלה בעליל, אך יש דרך להוציא חברי כנסת בלי לפעול בצורה אלימה. אין הגדרה אחרת ללחיצה חזקה על הצלעות פרט לאלימות ובריונות. צר לי באם הסדרנית נפגעה ולמותר לציין את הערכתי לכלל לעובדי ולעובדות הכנסת באשר הם".

"אין שום הצדקה להשתלחות נטולת הרסן של אורלי לוי כלפי מרינה, סדרנית כנסת מסורה." אמר ח"כ יוראי לב הרצנו "זאת התנהגות מכוערת שפשוט אין לה מקום. מרינה ויתר עובדי הכנסת פועלים מסביב לשעון כדי לאפשר לנו לבצע את תפקידנו. במקרה, צילמתי אתמול בלילה סרטון עם מרינה כי אני כ״כ מעריך אותה ואת העבודה שלה ורציתי לפרגן."

ח״כ שירלי פינטו מהאופזיציה פרסמה גם היא הודעה זועמת בעקבות התקרית: ‏"התקשרתי עכשיו למרינה המקסימה, להרגיע אותה. ‏לאף חבר כנסת אין שום זכות לצעוק על עובד כנסת! הם עובדי הכנסת ולא עבדי הכנסת! ‏בכוונתי לפנות בדחיפות ליו״ר הכנסת על מנת להוציא הבהרה על התנהלות מול עובדי הכנסת".