לא מחכים: הרב שלמה אבינר התפקד למפלגת נעם

מפלגת נעם משפרת עמדות: הרב שלמה אבינר התפקד לשורות המפלגה והזהיר: "יהיו פה פילוגים ופירודים והרס שאי אפשר לתאר" | חבר הכנסת אבי מעוז: "הקצב שלנו טוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/21 15:40 כח בחשון התשפב

לא מחכים: הרב שלמה אבינר התפקד למפלגת נעם
הרב שלמה אבינר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפלגת 'נעם' החלו במפקד רחב לתמיכה ציבורית ופקדו כבר כמה מבכירי הרבנים החרד"לים. גם במפלגתו של בצלאל סמוטריץ', הציונות הדתית, הבטיחו כי יפתחו במפקד- דבר שעדיין מתעכב. נעם פתחה במפקד, כנראה, בשביל להתמצב בעמדה טובה לפני המשא ומתן עם 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית'.

אחד הרבנים שהתפקדו הוא הרב שלמה אבינר, נשיא עטרת ירושלים בירושלים ורב היישוב בית אל לשעבר. בסרטון שהפיץ מסביר הרב מדוע התפקד: "יש דברים פשוטים והם נשכחים וצריך לחזור עליהם" מסביר הרב אבינר. "גם בדבר הפשוט הזה, ההסבר הוא בשתי מילים – מדינה יהודית. מדינה שיש לה גוף, זאת אומרת, כלכלה, ביטחון פוליטיקה, ויש לה גם נשמה זאת אומרת מוסר, טהרה, מידות טובות, קדושה. זאת מדינה יהודית. מדינה שכך הרצל קרא לה". בעבר אמר הרב כי "משמח מאוד שלרה"מ יש כיפה, דבר היאה מאוד למדינה יהודית"

הרב ממשיך וטוען בסרטון כי "אם היינו רוצים מדינת כל אזרחיה, שיש הרבה אזרחים עם כל מיני דעות ושיטות, כל מיני מחשבות ודתות, והם מסתדרים יחד, אז בשביל מה כל מסירות הנפש? יכולנו להישאר באמריקה".

"בשביל מה החייל נלחם בצבא? בשביל מדינת כל אזרחיה? לא, בשביל מדינה יהודית", הוסיף הרב. "אבל הם התבלבלו, שכחו דברים פשוטים. שלא צריך לחלל שבת ברשות הרבים, שצריך להתחתן איש עם אישה, שצריך כשרות מסודרת וגיור אמיתי. אם לא, יהיו פה פילוגים ופירודים והרס שאי אפשר לתאר".

בתחילת השבוע התארח חבר הכנסת אבי מעוז בחדשות כיפה ואמר כי "ברוך השם הקצב שלנו טוב ואנשים מתפקדים. היעד שלנו הוא להגיע לאלפים רבים, התמיכה בנעם הולכת וגדלה. כרגע אנחנו לא מדברים על מנדטים. לא כל מי שמתפקד גם מצביע למפלגה ולהיפך. אם יהיו לו 10,000 מתפקדים תכפיל בעשר וזה יהיה מספר התומכים שלנו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן