ניצן הורוביץ על הפגנת הימין: "הסתה, גזענות וקריאה ממשית לאלימות"

שר הבריאות נאם בישיבת הסיעה ובירך על העברת התקציב המתוכננת | בין היתר הוא תקף גם את הפגנת הימין שהתקיימה אתמול, ודחה את השוואה להפגנות בלפור: "יש הבדל דרמטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/21 15:02 כח בחשון התשפב

ניצן הורוביץ על הפגנת הימין: "הסתה, גזענות וקריאה ממשית לאלימות"
ניצן הורוביץ, יו"ר מרצ, צילום: Miriam Alster/Flash90

לקראת העברת התקציב, מתיחות שיא במשכן הכנסת. היום (ד') התקיימו מספר ישיבות סיעה, בהן גם ישיבת הסיעה של מרצ. בפתח ישיבת הסיעה ברך יושב ראש מרצ על העברת התקציב המתוכננת: "ביומיים הקרובים יעבור תקציב מדינה בכנסת. בפעם הראשונה עובר תקציב בכנסת הזו אחרי שלוש שנים, דבר שהיה מובן מאליו הפך בשנים האחרונות לאיזשהו מדע בדיוני בגלל הכאוס השלטוני שישראל נכנסה אליו".

כזכור, אתמול בערב התקיימה הפגנת המחנה הלאומי בכיכר הבימה בה השתתפו חברי כנסת רבים מהליכוד ומהציונות הדתית. בין הנואמים היו בצלאל סמוטריץ', מירי רגב, אמיר אוחנה ועוד. ההפגנה הוכתרה כהצלחה לאחר שהשתתפו בה אלפי בני אדם.

שר הבריאות התייחס "יש הבדל דרמטי בעיניי בין ההסתה, הגזענות והקריאה הממשית לאלימות שיש בהפגנות האלה לבין מה שהיה בהפגנות בלפור נגד רה"מ שמשפטו מתנהל בעודו מכהן כרה"מ, ההפגנות בבלפור קראו לו להתפטר, הוא נאחז בשלטון, גרר אותנו ל-4 בחירות, הקמנו ממשלה ושינינו את המצב".

הוא תוקף גם חברי האופוזיציה: "יש הבדל מאוד גדול בעיניי, ואני חושב שלא רק בעיניי. כשאתה רואה את הסגנון בו חברי אופוזיציה מתבטאים נגד הממשלה, השימוש בביטויים וגידופים אפילו, זה דבר שבעיניי הוא חרפה".

הורוביץ סיכם כי "אני מאוד מקווה שהאופוזיציה לא תמשיך בקו הזה גם עכשיו, כי זה גורם נזק לכלל החברה הישראלית. אנחנו לא נבהלים מזה שמקטבים אותנו, אבל ההקצנה השיסוי והשנאה זו סכנה".

צפו בהורוביץ עונה לשאלת כיפה על תנועת רגבים: