פרגון חרדי מפתיע לנשות האברכים בציונות הדתית

חבר הכנסת יעקב מרגי מש"ס החמיא לנשות האברכים מהציונות הדתית בציוץ בטוויטר בו הוא כותב כי הן "מלמדות אותנו הלכה למעשה מהו ערך לימוד התורה ומה זו סולידריות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/11/99 00:00 טז בכסלו גתשסא

פרגון חרדי מפתיע לנשות האברכים בציונות הדתית
יעקב מרגי, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

על רקע המתיחות בין המפלגות החרדיות לממשלה, בתוכה מפלגת ישראל ביתנו בעקבות רפורמות המעונות והחד פעמי שמקדם שר האוצר ליברמן ומפלגת ימינה בעקבות רפורמות הכשרות והגיור של שר הדתות מתן כהנא, חבר הכנסת יעקב מרגי מש"ס מפרגן לנשות האברכים בציונות הדתית.

גזירת המעונות של ליברמן מקדמת את ביטול הזכאות לסבסוד מעונות היום לילדי אברכים שאינם לוקחים חלק בשוק העבודה. הפרגון של מרגי מגיע לאחר הדיווח על הצעתה של חברת הכנסת סילמן לנשות האברכים בציונות הדתית, אותה הוא מצטט בציוץ: "תעזבו את בני התורה החרדים ואנחנו נדאג לכם". בציוץ הוא כותב כי "בעת הזו כשכל אחד לעצמו, יש מקום להצדיע ולהוקיר לנשות האברכים מהציונות הדתית. שמלמדות אותנו הלכה למעשה מהו ערך לימוד התורה ומה זו סולידריות". הנשים הללו "מנהלות מאבק צודק ועיקש למען ילדי ישראל לחינוך בגיל הרך", כך לדברי מרגי.

לאחר התקיפות מהצד החרדי שכללו את המילים "רפורמים", "אנטיוכוס" ו-"האיש השנוא ביותר בחברה החרדית אחרי בנט ושקד" ומנגד תקפו בימינה את הח"כים החרדים "פעלתם כדי לבזות ולהקטין את הרבנות הראשית", "התגובות לתוכנית שלי פשוט נובעות מפחד", המילים הללו הן פרגון, אמנם לצד שמתנגד לממשלה, אך בכל זאת אירוע נדיר.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן