בימינה מתכננים להחריג את הציונות הדתית ממתווה המעונות של ליברמן

לאחר שתוכנית הקיצוץ במעונות היום של ליברמן צפויה לפגוע גם בישיבות של הציונות הדתית, במפלגתו של ראש הממשלה מתכננים להחריג את הסבסוד עבור מי ששירת בצה"ל. סמוטריץ' בתגובה: "דמו של ילד עם כיפה סרוגה אינו סמוק מדמו של ילד עם כיפה שחורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/21 20:29 ד באב התשפא

בימינה מתכננים להחריג את הציונות הדתית ממתווה המעונות של ליברמן
צילום: הדס פרוש/פלאש 90

שבוע עבר מאז החליט שר האוצר אביגדור ליברמן על ביטול הזכאות לסבסוד מעונות היום לילדי אברכים שאינם לוקחים חלק בשוק העבודה. ההחלטה תיכנס לתוקף כבר ב-1 בספטמבר. מתחילת שנת הלימודים הבאה יצטרכו האברכים לעבוד בהיקף משרה של לפחות 24 שעות שבועיות. 

הערב (ג') דווח בכאן חדשות על כוונתה של מפלגת ימינה להחריג את אברכי הציונות הדתית מהתוכנית החדשה, כך שהם כן יקבלו סבסוד למעונות היום לילדים, ההחרגה תתאפשר באמצעות הוספת סעיף לתוכנית, על פיו מי ששירת בצה"ל יהיה זכאי למימון מעונות היום. במידה וההצעה הזו תעבור, התוכנית החדשה של ליברמן תפגע בעיקר בציבור החרדי. 

בסוף השבוע שעבר פנו איגודי הישיבות הציוניות במכתב חריף לראש הממשלה נפתלי בנט בתקווה שיעצור את המתווה שיפגע באברכים הדתיים. במכתבם כתבו מנכ"ל איגוד הישיבות הציוניות הגבוהות משה גוטמן ורמ"ט איגוד ישיבות ההסדר אורי פינסקי כי: "החלטתו הדרקונית של השר ליברמן פוגעת בחריפות בסטטוס קוו העדין, כצעד מתריס המבטא זלזול של ממש בערך לימוד התורה ופגיעה בציבורים שלמים הרואים בלימוד תורה ערך מרכזי בחייהם. צעד זה יהווה מכה כלכלית וקיומית למשפחות בני הישיבות מן השכבות החלשות ביותר". 

באיגוד הוסיפו בפנייה אישית לבנט כי: "שמענו בנאומים של כבודו ושל בכירים אחרים בממשלה, את המחויבות לשמור על אחדות העם והמחויבות האישית שלך לשלמות עולם התורה. אנו פונים אליך בבקשה לביטול הנחיה רעה זו ולפעול לאיזון גורמים הפועלים בממשלה באופן לא אחראי".

יו"ר מפלגת יהדות התורה, חבר הכנסת משה גפני, מסר בתגובה: "יצא המרצע מן השק. אברכים מהציונות הדתית ימשיכו להיות מסובסדים במעונות היום, ואברכים מהציבור החרדי לא יסובסדו.
ליברמן, בנט ושותפיהם מתכוונים לשנאת חרדים ולא לשום דבר אחר. זה לא נכון בבסיס, זה לא נכון ציבורית, זה לא נכון מוסרית וזה לא נכון משפטית".

בצלאל סמוטריץ', יו"ר מפלגת הציונות הדתית, אמר כי בנט ושקד מנסים לזרוע עוד פירוד ומחלוקת, הפעם בין הציונות הדתית לציבור החרדי. "לא תצליחו. דמו של ילד עם כיפה סרוגה אינו סמוק מדמו של ילד עם כיפה שחורה. אנחנו נשאר מאוחדים מול מי שמעדיפים להיכנע לתומכי טרור ובמקביל להשפיל את לומדי התורה". 

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר כי נפתלי בנט מבקש לסכסך. "אנחנו אנשי הציונות הדתית צריכים לסרב לטובת ההנאה הזאת: לא נסכים שעל גב האחים החרדים שלנו נקבל הטבות. לא נסכים לאפליה על בסיס סוג הכיפה. זו ממשלת שנאה וכולנו צריכים להיות מאוחדים במלחמה בה".

מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר: "כפי שהודגש במכתבנו לראש הממשלה, אנו דורשים לבטל את הפגיעה הקשה באברכים ובכל עולם התורה על כל סוגיו, ללא הבדל מגזרים או צבעי כיפה".