הרב דרוקמן לוחץ על ימינה לבטל את גזירת המעונות: "ביזיון לאומי"

רבנים בכירים בציונות הדתית קוראים לעצור את גזירת המעונות של שר האוצר | נציגות המאבק נפגשו עם עידית סילמן וניר אורבך שהבטיחו לעזור אך בלשכת ליברמן מתעקשים: לא יהיה שינוי בהגבלות על לומדי התורה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/10/21 21:59 יג בחשון התשפב

הרב דרוקמן לוחץ על ימינה לבטל את גזירת המעונות: "ביזיון לאומי"
הרב דרוקמן ואיילת שקד, צילום: הותר לשימוש

עם התקדמותו של התקציב בוועדות, המאבק על גזרת המעונות של שר האוצר אביגדור ליברמן עולה שלב. בכירי הרבנים בציונות הדתית ובניהם: הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב יעקב אריאל קוראים לעצור את הפגיעה באברכים וחברי הכנסת מימינה נפגשו עם נציגות המאבק בכנסת. למרות שבימינה מקווים "להרוויח נקודות" אצל בכירי הרבנים, לברמן נחוש בעמדתו.

במכתב שפרסמו הרבנים שמתאגדים תחת השם תורת הארץ הטובה בקשו למנוע בכל מחיר את ביטול הסבסוד למעונות של משפחות לומדי התורה, "לאחרונה נעשה ניסיון מכוון לפגוע דווקא בלומדי התורה ולהוריד רק לנשותיהן העובדות, את סבסוד מעונות הילדים. מה על הנשים לעשות? להפסיק לעבוד או ללמוד? לשלוח את הילדים להשגחה לא מפוקחת? הפגיעה הזו הרסנית וראויה לכל גינוי אפשרי, מפני שפוגעים בכך בנשים עובדות ולומדות, מפרנסות יחידות במשפחותיהן", כתבו הרבנים.

למרות ההתבטאויות של חברי ימינה ובניהם ח"כ עידית סילמן שכתבה אמש: "נפגשתי היום עם נשים ללומדי תורה. הנשים נאבקות בימים אלו על מציאת פתרון בנושא המעונות שיאפשר להן עבודה מבלי לפגוע בטיפול במשפחותיהם ובלימוד התורה של אנשיהן. התחייבתי בפניהן כי אני עובדת על מתווה מעונות שיאפשר זאת. עולם לימוד התורה חשוב והכרחי". בסביבתו של ליברמן מצננים את ההתבטאויות ומבהירים כי השינוי ישאר כפי שהוא ולא יקבלו שום הקלה.

עוד הוסיפו הרבנים במכתבם: "חמור לא פחות: הופכים את תורת ישראל, ששמרה לכל אורך הדורות על עמנו, לנושא שאינו ראוי לתמיכת המדינה, בעוד שזה הבסיס לתרבות היהודית-ישראלית ולתקומת עמנו בארצנו. מנגד, אם האברך היה לומד סינית או ספרות רוסית באוניברסיטה, אשתו היתה מקבלת סבסוד במעונות. זהו בזיון לאומי!

אנו קוראים לכל אישי הציבור: לנשיא המדינה, לראש הממשלה, לשרי הממשלה, לחברי הכנסת, לכל איש משפיע אשר המסורת היהודית-ישראלית קרובה ללבו ולכל איש ציבור שהצדק וההגינות נר לרגליו - לפעול ככל יכולתו למנוע את הגשמת התוכנית הרעה הזאת. אנו רבני ישראל, מבקשים להביע את הערכתנו הרבה לנשות האברכים הנושאות בעול ומסייעות לבנות את מדינת ישראל לאורה של תורת ישראל. מעלתכן האישית גדולה וזכותכן רבה! תבורכו ותצליחו במאבקכן, שאין צודק ממנו. חזק ונתחזק בעד עמנו, תורתנו וארצנו".

על המכתב חתומים: הרב חיים דרוקמן, הרב דב ליאור, הרב יעקב אריאל, הרב חיים שטיינר, הרב איתן איזמן, הרב דוד חי הכהן והרב יוסף ארציאל.