פרסום ראשון גורם בקואליציה חושש: יום טוב כלפון יצביע נגד התקציב

ממשלת בנט לפיד נכנסת לשבוע קריטי עם ההצבעות על תקציב המדינה שבמידה ולא יעבור, יביא להפלת את הממשלה. בלשכתה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן לחוצים וחוששים כי יום טוב כלפון יצביע נגד | חבר הכנסת מכחיש: "התקציב טוב לעם ישראל, אצביע בעד"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 30/10/21 21:04 כד בחשון התשפב

גורם בקואליציה חושש: יום טוב כלפון יצביע נגד התקציב
חבר הכנסת יום טוב כלפון, צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

סוער במפלגת ימינה: אחרי שמוקדם יותר הערב (ש') הודיע חבר הכנסת עמיחי שיקלי כי הוא יצביע נגד תקציב המדינה, גורם בקואליציה מספר הערב ל"חדשות כיפה" כי חבר נוסף בימינה מאיים להצביע נגד התקציב, צעד שיכול להפיל את הממשלה. 

הסיבה להתלבטות של כלפון על פי אותו גורם, היא התעלמות מוחלטת מנושאים אידיאולוגיים שיקרים לליבו בתקציב ובחלוקת הכספים הקואליציוניים. מנגד, חברת הכנסת עידית סילמן נערכת להצבעות הכי חשובות שלה מאז נכנסה לתפקידה כיו"ר הקואליציה. על פי אותו גורם, סילמן ולפיד מנהלים שיחות עם כל חברי הכנסת לקראת ההצבעות וסילמן בלחץ מפני התנגדות של כלפון.

כלפון מיהר להגיב על הפרסום, והכחיש כי יתנגד בהצבעה: "האופוזיציה עובדת שעות נוספות ליצירת לחץ בתוך הקואליציה לפני ההצבעה על התקציב. אבל, התקציב טוב לעם ישראל, לעולים, לזוגות הצעירים ולציונות הדתית. אני אצביע בעד התקציב". 

סילמן הגיבה גם היא ומסרה ל"חדשות כיפה": "כל חברי הכנסת מימינה, כולל חבר הכנסת כלפון שלמים ובטוחים בהצבעה בעד התקציב. כל ניסיון להציג ׳התנדנדות׳ של אחד מחברי הכנסת לקראת התקציב הוא פייק ניוז מוחלט". 

נציין כי אחרי הודעתו של שיקלי שיצביע נגד התקציב, כל אצבע הופכת לקריטית יותר, מספיקה התנגדותו של ח"כ בודד כדי להפיל את הממשלה.  

בראיון שהעניק לאחרונה ח"כ יום טוב כלפון לחדשות כיפה נשאל כלפון איזה חקיקה הוא מתכוון לקדם?כלפון סיפר: "אני מטפל בכמה תחומים, אני גם חבר בוועדת העלייה והקליטה, גם בוועדת חוקה וגם בחוץ ביטחון ובטחון פנים, יש לנו כמה יוזמות בכל התחומים האלה. כמובן עליה וקליטה".

"אני עובד הרבה על הכרה בתעודות של העולים, בעיה נוראית של עולים מצרפת וארצות הברית ממדינות מפתחות עם מערכת השכלה מאוד מפותחת, ושעבדו בבתי חולים מאוד יוקרתיים, מגיעים לארץ ולא מכירים בתעודות שלהם, למרות שאנחנו יודעים למשל שבמקצועות האלה ,יש מחסור בכח אדם, אנחנו שומעים את כל המצוקה של האחיות ועוד תחומים. אז למרות שיש מצוקה וחוסרים יש פה כל מיני גילדות ופקידים שמעבירים את העולים שבעה מדורי גיהנום עד לאפשרות של עבודה הרי לתת לבנאדם לעבוד זה הדבר הראשון צריך לתת לו כשהוא עולה לארץ. ואני עוזר להם. פניתי לשר הבריאות להארכת תוקף חוק אוחיון שעזר להכרה בתעודות".  


(לראיון המלא עם ח"כ כלפון).