48 מיליון | הח"כ הסרוג שהשיג הכי הרבה כספים קואליציוניים

לקראת אישור התקציב במליאת הכנסת פורסמו היום חלוקת הכספים הקואליציוניים. חברי הכנסת של ימינה הובילו עם עשרות מיליונים שרשומים על שמם | "הגענו לממשלה בשביל לעשות טוב לעם ישראל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/10/21 08:17 כא בחשון התשפב

48 מיליון | הח"כ הסרוג שהשיג הכי הרבה כספים קואליציוניים
סיעת ימינה, צילום: Yossi Zeliger/Flash90

בשבוע הבא יגיע תקציב המדינה למליאת הכנסת ובזמן שבוועדות מתקיים בליץ של הצבעות על הסעיפים, היום (ג') פורסם המסמך המסקרן שחושף את חלוקת הכספים הקואליציוניים. מסמך שמראה את הדרישות של המפלגות השונות וחברי הכנסת לעוד כמה מיליונים עבור האינטרסים והארגונים בהם הם תומכים.

את רשימת חברי הכנסת שהשיגו עבור קהל הבית שלהם את הסכומים הגדולים ביותר מובילים חברי הכנסת של ימינה בפער עצום. ח"כ ניר אורבך מוביל את הרשימה והסכום אותו שריין בכספים הקואליציוניים, בעיקר בנושאים שיקרים לליבו של המגזר הדתי לאומי עומד על לא פחות מ-48 מיליון שקל. בין המטרות להם מיועד הכסף: פעולות המינהלת לזהות יהודית, תרבות יהודית ומרכזים להעמקת החינוך היהודי.

שניה ברשימת חברי הכנסת היא יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן שגייסה 40 מיליון שקל למטרות שונות. בין המטרות להם מיועד הכסף שהשיגה סילמן: אגף תרבות יהודית וענק ירושלים לחינוך. כמו כן השיגה סילמן כספים שמיועדים לעולם הרפואה כמו מרכזי חוסן לבריאות הנפש ומענה חירום נפשי במוקד לרפואה דחופה.

מוקדם יותר היום פרסם ח"כ ניר אורבך כי התקציב לישיבות והמדרשות הוסדר ויעמוד על  1.17 מיליארד שקד ויחולק למוסדות הדתיים והחרדים, בתקציב הקודם גובה הסיוע לישיבות עמד על 1.24 מיליארד שקל.

לחדשות כיפה אמר אורבך: "אני שמח שהייתה לי הזכות להיות מעורב בקביעת המדיניות של חלוקת התקציב הן בהחלטות הממשלה והן בתקציב ההמשכי. השתדלנו לראות את התמונה המלאה ואת הצרכים שעלו מהשטח, להיות הוגנים ולסייע לחזק את הזהות היהודית של מדינת ישראל". 

עוד הוסיף, "חלק מהתקציב הועבר לזהות יהודית, לתקציב הישיבות והמדרשות ולמכינות הקדם צבאיות, אבל לא מעט מהתקציב עבר לכלל החברה הישראלית כמו לתנועות הנוער, לבנות השירות הלאומי, לכלל הגרעינים הקיימים בישראל, הדתיים והחילונים ולחיזוק הערים המעורבות. הגענו לממשלה על מנת לעשות  בעז"ה טוב למדינת ישראל.  נחזק את הזהות היהודית ונחזק את הלכידות החברתית. אלו המשימות שלנו ובהם השקענו. השקענו בעם ישראל".