כלפון מבקש דיון על המעצרים בהר הבית ותוקף את בר-לב: "שולל את זכות היהודים"

מחלוקת בקואליציה על הר הבית: השר לביטחון פנים מאפשר מעצר מתפללים וח"כ יום טוב כלפון מקדם דיון חירום בנושא | "חשש לשינוי מדיניות של שר הבט"פ והמשטרה ביחס ליהודים בהר הבית"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/10/21 17:32 יא בחשון התשפב

כלפון מבקש דיון על המעצרים בהר הבית ותוקף את בר-לב: "שולל את זכות היהודים"
חבר הכנסת יום טוב כלפון, צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

הר הבית מוסיף להיות סלע מחלוקת בממשלה, אחרי שמעצרו של הרב ליפו בעקבות תפילה במקום הקדוש הביאה את השר לביטחון פנים, עמר בר-לב להתערב בהחלטה כי יש לאסור את התפילה בניגוד לפסיקה הראשונה בבית המשפט, ואמירותיו הקשות נגד תפילות יהודים בהר, ח"כ יום טוב כלפון מימינה מבקש לערב ת הכנסת. 

במכתב ששלח כלפון אל יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי ומתפרסם לראשונה בחדשות כיפה תקף כלפון את שר הבט"פ, "אבקש להעלות על סדר יומה של הכנסת הצעה דיון מהיר בנושא: מעצרים שרירותיים ליהודים בהר הבית", כתב כלפון. 

במכתבו הסביר: "בשבועות האחרונים דווח על מבקרים יהודים בהר הבית שנעצרו מסיבות שרירותיות, בשל תפילה חירשת וללא סממנים גלויים, כגון הרב ליפו. בית המשפט השלום בירושלים שנדרש לסוגיה, במסגרת ערר שהוגש ע"י הרב ליפו, קבע, בהחלטתו מיום 5.10.2021, שלאחר צפייה בסרטון האירוע בית המשפט מצא כי ליפו עמד בפינה כשלידו חבר או שניים, שאין סביבו קהל, ושתפילתו הייתה שקטה ובלחש וכי "על פניו, ברמה הנדרשת לצורך החלטה זו לא מצאתי כי סממני הפעילות הדתית שביצע העורר היו חיצוניים וגלויים". 

כלפון החל לתקוף את בר-לב וכתב: "השר לבט"פ הורה על הגשת ערעור על החלטת בית המשפט ובהתבטאות מיום 8.10.2021 אמר כך:"מדינת ישראל דוגלת בחופש הפולחן והתפילה לכולם, יחד עם זאת, נוכח ההשלכות הביטחוניות, יש לקיים את הסטטוס-קוו הקובע שתפילת יהודים בהר הבית תתקיים לצד הכותל המערבי ותפילת מוסלמים תתקיים באל-חרם א-שריף". 

ריבוי המעצרים יחד עם התבטאות שר הבט"פ, שיש בה כדי לשלול את הזיקה היהודית להר הבית (עם השימוש בכינוי "חראם אל שריף") מעלה חשש לשינוי מדיניות של שר הבט"פ והמשטרה ביחס ליהודים בהר הבית, תוך פגיעה חמורה בהוראות הדין ביחס לחופש הביקור והפולחן של היהודים במקום הקדוש ליהדות מזה 3,500 שנה – הוא הר הבית".

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר בעקבות הפרסום: "אני מברך את ידידי ח"כ כלפון על מאבקו למען חופש פולחן בהר הבית. הר הבית זהו לב האומה וזכותו של כל אדם לבקר ולהתפלל במקום. בטוחני שנמשיך ביחד לפעול למען חופש הפולחן בהר ביחד עם הממשלה הנוכחית".


(יום טוב כלפון בראיון לחדשות כיפה).