הר הבית עמר בר-לב: "לישראל יש אינטרס להמשיך את שיתוף הפעולה עם הוואקף הירדני"

השר לביטחון הפנים ערך דיון סיכום לתקופת החגים וההתנהלות בהר הבית, ואמר כי משטרת ישראל מקיימת בקפדנות את המצב הנוהג בהר הבית. לסיכום הוא אמר: "המשטרה עמדה בשמירה על המצב הנוהג בהר הבית למעט מקרים חריגים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/10/21 17:23 יא בחשון התשפב

עמר בר-לב: "לישראל יש אינטרס להמשיך את שיתוף הפעולה עם הוואקף הירדני"
עליית יהודים להר הבית. אילוסטרציה, צילום: חיים קרויזר, מטה ארגוני המקדש

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, קיים בשעות הצהריים (א') דיון בלשכתו שבירושלים לסיכום תקופת החגים וההתנהלות בהר הבית. בדיון השתתפו מפכ"ל משטרת ישראל, רב-ניצב קובי שבתאי, נציגי משרד החוץ, נציגי שירות הביטחון הכללי ובכירים נוספים.

במהלך הדיון הוצג לשר בר-לב "המצב הנוהג" בכל הקשור בתפילת יהודים ומוסלמים בהר הבית כפי שנקבע על-ידי ממשלת ישראל בשנת 1967, על פיו יהודים יתפללו לצד הכותל המערבי ומוסלמים במסגדים על הר הבית. על פי מצב זה שהוצג לשר, הר הבית יהיה פתוח לביקור של לא מוסלמים אך לא לתפילה. במצגת נכתב כי "המצב הנוהג" אושר על ידי כל ממשלות ישראל מאז, למעט לתקופות קצובות בהן הוטלו הגבלות מסוימות.

בסיום הדיון סיכם השר בר-לב וקבע כי, "משטרת ישראל מקיימת בקפדנות את המצב הנוהג בהר הבית. הר הבית קדוש ליהודים ולמוסלמים ומכאן הרגישות והנפיצות בכל סטייה מהמצב הנוהג. בכל הנוגע לעליית ותפילת מבקרים, חשוב להקפיד על המשך המצב הנוהג כפי שקבעה ממשלת ישראל בשנת 1967, מיד לאחר מלחמת ששת הימים ואומץ על ידי ממשלות ישראל מאז".

בר-לב הוסיף: "משטרת ישראל עמדה בשמירה על המצב הנוהג בהר הבית למעט מקרים חריגים, אותם זיהתה במהירות ופעלה נגדם. כמו כן קיים אינטרס מובהק של מדינת ישראל להמשיך ולשמר את שיתוף הפעולה עם הוואקף הירדני", הדגיש לסיום. 


(הר הבית, ארכיון)

פעיל הר הבית ארנון סגל סיפר ל"חדשות כיפה" כי בזמן שהשר בר לב קיים את הדיון, הוא הדריך נער בר מצווה בכותל המזרחי של הר הבית והושלכה עליהם אבן גדולה בידי נערים ערבים מגג אורוות שלמה שבדרום הר הבית.

"לעניות דעתי הנערים הללו שאבו עידוד מדבריו של השר והאווירה שהוא משרה, אווירה שרוצה להנציח את אפליית היהודים לרעה במקום קודשם. אדם שמאמין בעקרונות הדמוקרטיה וזכויות אדם לא יכול להתכחש לתביעה לחופש פולחן במקום הקדוש בעולם, ודאי ליהודים שהרחיקו 2,000 שנה כדי לחזור למקום הזה. אדם שמאמין בעקרונות הדמוקרטיה לא יכול להשלים עם דברי השר שכולם התכחשות לזכויות יסוד אנושיות", אמר סגל. 

תום ניסני, מנכ"ל "בידינו למען הר הבית", מסר: "השר בר-לב בוודאי יודע כי המצב הנוהג במדינה דמוקרטית הוא חופש דת לאזרחים, ולא אפליה ברורה ופעילות נגד אזרחים יהודים המבקשים לממש את זכויותיהם הדתיות או הלאומיות בהר הבית. קשה לברוח מזה. אני מציע לשר ולמשטרה לשתף פעולה עם אזרחי מדינתם ולא עם כוח זר ועוין שתוקף שוטרים ואזרחים בהר. עצם ההודעה הזו היא הזמנה לעוד לחץ ועוד כניעה".

דובר מטה ארגוני המקדש, אסף פריד, אמר: "אנחנו קוראים לשר לביטחון פנים להעצים את ההתקדמות החיובית בהר הבית ולשפר את תנאי עליית היהודים להר הבית, המקום הקדוש ביותר לעם ישראל".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן