אפקט שטרן יגיעו להסכמות? לממשלה נותרו שעות בודדות להצגת מתמודד חדש לראשות הסוכנות

אחרי ששר המודיעין גרס את מועמדותו לתפקיד היוקרתי, בסוכנות נעתרו לבקשת לפיד ואפשרו לממשלה להציג מועמד חדש עד היום (א') בשעה 16:00 | קודם לכן תתכנס הממשלה לישיבתה השבועית

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/10/21 08:21 יא בחשון התשפב

יגיעו להסכמות? לממשלה נותרו שעות בודדות להצגת מתמודד חדש לראשות הסוכנות
ראשי סיעות הקואליציה, צילום: רענן כהן

פרשת אלעזר שטרן שהחלה בשבוע שעבר מסבכת את הממשלה. שטרן שהיה אמור לפנות לאלי אבידר את משרד המודיעין יישאר בתפקידו ואבידר נמצא בעמדת כוח מול הממשלה. בשבוע שעבר פנו גורמים מטעם הממשלה אל הנהלת הסוכנות בבקשה לדחיית הבחירות לראשות הסוכנות, בקשה שלא התקבלה, אך הממשלה קיבלה הארכה להצגת מועמד.

יו"ר הסוכנות הזמני, יעקב חגואל נתן לממשלת בנט לפיד הארכה קצרה להגשת מועמד חדש לתפקיד, הארכה שתסתיים היום (א') בשעה 16:00. בממשלה מחפשים מועמד מטעמם, בעדיפות לשר שיוכל לפנות משרד לשר בלי תיק אלי אבידר שלו הובטח משרד המודיעין קודם הסערה.

קודם לסיומו של הדד ליין תתכנס הממשלה לישיבתה השבועית בשעה 11:00 במשרד ראש הממשלה בירושלים. כזוכר, במענה לשאלת לחדשות כיפה אמרו בלשכת השר בלי תיק אלי אבידר כי אין עדיין תגובה לשאלה האם יעזבו את התפקיד הנוכחי במידה ולא יקבל אבידר תפקיד חדש.

אחד השמות שעלה כמועמד לתפקיד הוא שר התפוצות נחמן שי שהתמודד לתפקיד בסבב הבחירות הקודם מול נשיא המדינה הרצוג. כזכור ביום שלישי האחרון השר שטרן הסיר את מועמדותו לתפקיד אחרי שספג ביקורת ציבורית רבה.


(שטרן מכחיש שגרס תלונות על הטרדות מיניות).

בהודעה שפרסם שטרן ובה הודיע על פרישתו כתב השר: "בחרתי להתמודד לראשות הנהלת הסוכנות היהודית, כדי לתת ביטוי נוסף לשני עמודי היסוד עליהם חונכתי בבית הורי: האחד הבטחת ה"לעולם לא עוד" והשני לעולם לא לעשות הבדלים בין בני אדם, לא לפי דת, גזע, מין או העדפה מינית. לאור ערכים אלה חינכתי והכשרתי אלפים רבים של קצינות וקצינים, חיילות וחיילים שאני גאה בהם. בכל מקום בו הייתי פעלתי לשוויון, לשמירה על כבוד האדם ולמרחב המאפשר גם תלונות וטיפול מעמיק בהן. תמיד גיליתי אפס סבלנות כלפי הטרדות מיניות ופגיעה בכל בת ובן אדם".

שטרן לא יכול היה שלא להתייחס לביקורת הנוקבת שספג: "עם זאת, באווירה שנוצרה, איני מוצא לנכון להעמיד את עצמי כרגע לבחירה לראשות 'הסוכנות היהודית'. אני עושה זאת בידיים נקיות ובלב שלם ויודע שכל שנותיי, עברי ומעשי מעידים על דרכי".

"אני מתנצל בפני מי שנפגעה או נפגע מהמילים שנאמרו ומן הפרשנות שניתנה להן ומתנצל בפני משפחתי, שעומדת איתן איתי על אף הקושי. אמשיך לפעול ככל יכולתי, בכל מקום בו אהיה, להבטחת עתיד טוב יותר למדינת ישראל ולעם היהודי".