אפקט שטרן מה יקרה לממשלה כשאלי אבידר יגלה שהוא שר בלי תיק

הריאיון המחריד של השר אלעזר שטרן גנז את חלומו להיות יו"ר הסוכנות אבל הסערה רחוקה מלהסתיים ויכולה לערער את הממשלה כולה | בלשכת אבידר מסרבים לענות לשאלה: האם תיתכן התפטרות בעקבות הפרת ההבטחות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/10/21 21:44 ו בחשון התשפב

מה יקרה לממשלה כשאלי אבידר יגלה שהוא שר בלי תיק
אלי אבידר, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

ספק אם עשרת חברי הועדה לבחירת יו"ר הסוכנות מאזינים לרדיו 103FM אבל לקראת הבחירות לתפקיד הנחשק, שר המודיעין אלעזר שטרן התנדב להתראיין ברדיו הישראלי והביך את עצמו מול מדינה שלמה. הקואליציה הלחוצה גם ככה לא הייתה צריכה תנודה חדה ובלתי צפויה, ובטח שלא את חזרתו למגרש של השר בלי תיק אבל עם הרבה איומים, אלי אבידר.

הדיל נתפר בדיוק למידות הממשלה כבר לפני חודשים ארוכים. שטרן יהיה מועמד הממשלה (מה שמגדיל מאוד את סיכוייו לזכות), והשר הסורר ממפלגת ישראל ביתנו יירש את מקומו כשר המודיעין. כך שסתימת הפיות עם הג'וב המיותר "שר בלי תיק" תהיה זמנית בלבד, אם תרצו ברפרנס לבדיחה הישנה, אבידר אמנם יהיה שר עם תיק, אבל לא נדע מה יש בו. 

פרישתו של שטרן היום (ג') מהמרוץ לראשות הסוכנות משאירה את שטרן במשרד המודיעין שיצטרך להבין את תפקידי המשרד, ואבידר נשאר עם התפקיד הזמני שעמוס בביקורת ציבורית. לאבידר שאיים להצביע נגד הממשלה ולכן קיבל את המשרד יש רקורד של אדם שמוכן לאיים בשילוב חוסר יכולת להפסיד. מבחינתו המשחק הוא על כל הקופה, אחרי הביקורת הציבורית שקיבל, ההתנגדות לחיסונים והיריבות עם ליברמן קשה לראות אותו חוזר לעוד סיבוב אחרי הכנסת הנוכחית. 

כרגע אבידר יכול אמנם להישאר בתפקידו כשר ללא תיק, התפקיד מגיע עם כל ההטבות (כולל שישה עוזרים), אבל כשפניתי ללשכתו היום ושאלתי האם אבידר מתכוון להתפטר או להישאר בתפקיד למרות הפרת ההבטחה מצד השותפים בקואליציה, בלשכה סרבו להגיב או לאשר שהתפטרות לא על הפרק.

במידה ואבידר יתפטר הוא יחזור בסערה לקואליציה בה היה ח"כ סורר, בדיוק רגע לפני ההצבעות הקריטיות על התקציב. מה שיכול לגרום לבכירי הממשלה למהר ולדוג לו לתפקיד אחר, כי כזכור, כל אצבע קריטית בממשלת 61. לא ברור עדיין מה יבחר השר לעשות, אולי שילך ויתמודד לתפקיד יו"ר הסוכנות? שמועה שהתפנה שם מועמד הממשלה.


(אלי אבידר).

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן