אושר בכנסת: שופטים וקצינים בכירים יחוייבו להגיש הצהרת הון

הח"כים והשרים לא לבד. הכנסת אישרה אמש, שגם שופטים, קצינים בכירים בצה"ל ובמשטרה ופקידים בכירים בשלטון המקומי, יידרשו להגיש הצהרות הון. יוזם החוק ח"כ סמוטריץ': "שקיפות בקרב בעלי תפקידים שאינם נבחרי ציבור חשובה ביותר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/11/16 07:14 ז בחשון התשעז

אושר בכנסת: שופטים וקצינים בכירים יחוייבו להגיש הצהרת הון
דוברות, צילום: דוברות

מעתה, לא רק חברי כנסת אלא עם שופטים וקצינים בכירים יחוייבו להגיש הצהרות הון. כך אישרה אמש הכנסת בקריאה שלישית.

עד היום, שופטים, קציני צבא ומשטרה ופקידים בכירים בשלטון המקומי, לא נדרשו לדווח על ההון העצמי שלהם. הצעות החוק, שאושרה ברוב של 29 חברי כנסת ללא מתנגדים, תעמיד אותם בשורה אחת עם חברי הכנסת והשרים, כבר מחוייבים להגיש הצהרות הון. החוק שעבר משווה את הנוהג גם כלפי שירות המדינה והשופטים, שמהיום יחוייבו למסור את ההצהרה בכניסתם לתפקיד ובסיום התפקיד, וכן פעם בשש שנים. הצהרות ההון ישארו חסויות ולא יפורסמו בפומבי.

יוזם החוק ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי "שקיפות בקרב בעלי תפקידים שאינם נבחרי ציבור חשובה ביותר, שכן לרוב החלטות בדרגים אלו אינן חשופות לציבור ואין לציבור יכולת השפעה על בחירתם או אי בחירתם כאשר תפקודם לקוי".

בתנועה למשילות ודמוקרטיה שסייעה בהכנת החוק אומרים כי מדובר בצעד חשוב למאבק בשחיתות שתרום לטוהר המידות. היועץ המשפטי של התנועה, עו"ד שמחה רוטמן, אמר כי "החוק תיקן את המצב בו רק נבחרי ציבור היו צריכים להגיש הצהרת הון. שופטים, פקידים בכירים וקציני משטרה וצבא צריכים להיות תחת עין בוחנת באותה מידה. אנו מקווים שהחוק שעבר הערב יגביר את השקיפות ואת אמון הציבור במערכות חשובות אלה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן