מיכל רוזין על ההטרדות המיניות: "לא נחרים את פרס, אי אפשר להתעלם מעמדותיו הנכונות"

ח"כ מיכל רוזין ממפלגת מר"צ התייחסה הבוקר לטענות על ההטרדות המיניות של שמעון פרס והסבירה מדוע את גנדי היא תחרים אבל את פרס לא: "לא החרמנו את זכרו של גנדי רק בגלל ההטרדות והאונס, אלא בגלל אופיו העברייני"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/10/21 10:13 ה בחשון התשפב

מיכל רוזין על ההטרדות המיניות: "לא נחרים את פרס, אי אפשר להתעלם מעמדותיו הנכונות"
מספר 8 ברשימת מרצ מיכל רוזין, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

סערה במפלגות השמאל. אחרי שבשבוע שעבר סיפרה חכ"ל קולט אביטל כי הוטרדה מינית על ידי פרס מספר פעמים, בשמאל לא ממהרים להשמיץ את שמעון פרס ז"ל. ח"כ מיכל רוזין ממר"צ התראיינה הבוקר והגנה על ראש הממשלה והנשיא לשעבר והסבירה מדוע היא מחרימה אירועים לזכר גנדי ולזכר פרס לא. 

בפתח הריאיון נשאלה רוזין על סוגיית ההטרדות לכאורה של פרס ז"ל. "לא החרמנו את זכרו של גנדי רק בגלל ההטרדות והאונס, אלא בגלל אופיו העברייני, הסיפורים על שת"פ עם פשע מאורגן ועל זה ששם מטען חבלה חבלה מחוץ לבית של עיתונאי", תרצה רוזין.

על פרס אמרה : "לא נחרים את זכרו של שמעון פרס, בוודאי כשאנחנו לוקחים את זה בשכלול כל מה שהוא כזה. עדות אביטל פוגעת עמוקות בזכרו מבחינתי, אך אי אפשר לשכוח את מה שהוא עשה לטובת המדינה ואת עמדותיו הנכונות".

רוזין הפנתה את האחריות לדורו של פרס, "אני גאה בשמעון פרס על הדברים שהוא עשה ומצד שני אני מתביישת שהוא היה חלק מדור שהטריד מינית והרשה לעצמו לנצל כוח וסמכות", אמרה, והוסיפה: "זה דור שלקח לו הרבה שנים לשנות את הנורמות. כתבתי לה באופן אישי שאני מאמינה לה, תומכת בה ומאחוריה. אין אף אחד בתוך מרצ שמפקפק ולו לרגע בחוויות שלה".

על סוגיית אלעזר שטרן שעלתה לכותרות אחרי שחשף בשידור כי גרס תלונות של מתלוננות על תקיפה מינית אמרה רוזין: "האמירה שלו אומללה וטיפשה, העדות על טיוח התלונה מאוד קשה".


(ח"כ מיכל רוזין).