"שמעון פרס הצמיד אותי לדלת וניסה לנשק אותי": קולט אביטל חושפת

הדיפלומטית וחברת הכנסת לשעבר מנפצת את השמועה כאילו היתה המאהבת של הנשיא המנוח. אחת מהפגישות שערכה עמו הסתיימה ופרס קם ללוות את אביטל לדלת, ואז זה קרה. "חשבתי באותו רגע שזו מחווה ג'נטלמנית יפה מצדו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/10/21 15:26 א בחשון התשפב

"שמעון פרס הצמיד אותי לדלת וניסה לנשק אותי": קולט אביטל חושפת
קולט אביטל, צילום: Olivier Fitoussi /Flash90

מתרבים המקרים בהם נחשפים סיפורים נגד אישי ציבור שהלכו לעולמם, בטענה שהטרידו מינית. קולט אביטל, מי שכיהנה כחברת כנסת ועוד לפני כן שירתה שנים ארוכת במשרד החוץ, חשפה בראיון ב"הארץ", כי הוטרדה על ידי הנשיא התשיעי של מדינת ישראל שמעון פרס, אשר ניסה לנשק אותה בניגוד לרצונה. 

בתום פגישה עם שמעון פרס, ראש הממשלה דאז, סיפרה אביטל: "הוא הצמיד אותי פתאום לדלת וניסה לנשק אותי. 'ירננו עלינו', נפלט לי במין אינסטינקט אירוני כשהדפתי אותו מעליי. הוא חזר למקומו, ואני הלכתי. רעדו לי הרגליים כשיצאתי משם, זה דחה אותי. חמש דקות קודם לכן הוא אמר לי שאני לא יכולה לעבוד איתו מפני שאני אישה, ומה יגידו. אז מה השתנה פתאום? מה קרה לך? במשך משהו כמו שנתיים אחרי האירוע הזה נמנעתי מלראות אותו". זאת לא הייתה הפעם הראשונה שהיא הוטרדה על ידי פרס.

שלוש שנים קודם לכן, באחד הביקורים של פרס בפריז, אביטל הוזמנה לארוחת בוקר במלון שבו הוא התאכסן. כשהגיעה נאמר לה שהפגישה תתקיים בחדרו בשל "סיבות ביטחוניות". בכניסה לחדר גילתה שפרס המתין לה "בפיג'מה". הוא דחק בה לכיוון המיטה, היא התנגדה ויצאה מהחדר כשהיא נסערת. "זה לקח כמה שניות", היא אומרת.

סיפרת למישהו?

"לביילין, שהיה בחדר סמוך. אמרתי לו: 'בפעמים הבאות שפרס מגיע לפריז אני לא נשארת איתו לבד. אתה תהיה יחד איתי'".

הוא הגיב בתדהמה?

"לא. הוא הגיב בפוקר פייס. הוא הבין". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן