לא רגוע בליכוד: חשש שח"כים יערקו ויצטרפו לממשלה

בליכוד מודאגים מכך שגורמים בקואליציה, בהובלת גדעון סער, ינסו להעביר אליהם ח"כים לאחר אישור התקציב. "הקואליציה משוועת לעוד אצבעות, לסער יש קשרים". הפורשים שסומנו: דוד ביטן, חיים כץ ואתי עטיה. השלושה: "המצאה הזויה", "אין שום סיכוי" ו"משעשע להכחיש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/21 07:48 ה בחשון התשפב

לא רגוע בליכוד: חשש שח"כים יערקו ויצטרפו לממשלה
בנט וחברים מהליכוד. ארכיון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אולי בגלל הזמן הפנוי, אולי בגלל המדבר האופוזיציוני ואולי בגלל הטמפרמנט המוכר של המפלגה - בין חברי הליכוד לא שקט. חברים במפלגה חוששים כי הצעד הבא של הקואליציה הוא לגייס חברים מהליכוד "לעבור צד", ויש מי שנוקב בשמות ומסמן "חשודים פוטנציאליים" לעזיבה.

אנשי הליכוד משוכנעים כי הצעד הבא של הקואליציה הוא הפעלת לחץ כבד מאוד על חברים בליכוד, כדי שיפרשו מהמפלגה ויצטרפו לממשלה. כך מפרסם הבוקר (ב'), הכתב הפוליטי של "ישראל היום", יהודה שלזינגר.

גורמים בליכוד אומרים כי: "זה הדבר הראשון שהקואליציה תעשה אחרי שהתקציב יעבור. אחרי שהתקציב יעבור יכולה לחלחל הבנה שאין עוד שום איום על הממשלה, ושהיא עשויה להאריך ימים. בקואליציה יפנו לחברים באופוזיציה, בייחוד מהליכוד, ויציעו להם הצעות מרחיקות לכת שעשויות להיות אטרקטיביות בעוד האלטרנטיבה היא אופוזיציה משמימה. ידברו איתם על סוף עידן הליכוד, על זה שבמקום להיעלם הם יכולים להצטרף לממשלה ולהפוך לדמויות מובילות בפוליטיקה הישראלית".

אנשי הליכוד משוכנעים כי גדעון סער מתכנן מהלך שכזה כבר זמן רב: "רק ביולי האחרון העביר את החוק שמאפשר לארבעה חברי כנסת להתפצל מסיעתם, גם אם הם לא שליש ממנה. זה לא היה סתם, זו מטרה. סער הוא איש ליכוד, יש לו עדיין קשרים וחברים שם. הקואליציה הזאת משוועת לעוד אצבעות, היא לא יכולה להמשיך לתפקד על חודו של קול לאורך זמן. הם חייבים עוד אצבעות. אצל סמוטריץ' והמשותפת אין להם סיכוי. האפשרות היחידה שלהם זה הליכוד, והם יעבדו על זה בכל הכוח".

אם מדובר ב"ניסיון חיסול" הנועד לפגוע בשמם של ח"כים מהליכוד, ואם מדובר בניסיון לסכל עזיבה מטלטלת שכזאת, גורמים בליכוד מצביעים על פורשים אפשריים ונוקבים בשמותיהם: דוד ביטן, חיים כץ ואתי עטיה.

לדברי גורם בליכוד, "אל תשכח שביטן וחיים כץ הם חברים קרובים מאוד של סער. ביטן אפילו ניסה להציע הצעות לסער במשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד, כץ תמך בסער בפריימריז והגיע לכנסים שלו, ואתי עטיה היא אשת אמונו של חיים כץ".


(סיעת הליכוד).