העימות הבא מתן כהנא: "נעניק עדיפות תקציבית לבתי הכנסת ביו"ש" | מוסי רז: "הצהרה אומללה"

שר הדתות הצהיר כי לראשונה תוענק עדיפות תקציבית לבתי הכנסת ביהודה ושומרון. חברי כנסת ממרצ לא אהבו את הדברים: "כהנא מצהיר שיקפח לרעה את מתפללי בתי הכנסת בישראל כדי להעדיף את המתפללים בשטחים הכבושים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/09/21 10:07 יד בתשרי התשפב

מתן כהנא: "נעניק עדיפות תקציבית לבתי הכנסת ביו"ש" | מוסי רז: "הצהרה אומללה"
בית כנסת בקרני שומרון, צילום: Sraya Diamant/Flash90

השר לשירותי דת מתן כהנא, הוכיח הבוקר (ב') כי ימינה לא מוותרת על ה"בייס" שלה, ויצר עימות נוסף בתוך הקואליציה הסובלת ממחלוקות רבות. הוויכוח הנוכחי הגיע בעקבות דבריו של השר כהנא כי בתי כנסת ביהודה ושומרון יזכו לעדיפות על פני אזורים אחרים בישראל: "שמחתי לבשר לידידי יו"ר מועצת השומרון יוסי דגן, על כך שהשנה שאני מתכוון לראשונה להעניק עדיפות תקציבית לבתי הכנסת ביהודה ושומרון", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

מי שהזדרז לתקוף את הצהרתו של כהנא היה חבר הכנסת מוסי רז: "מתן כהנא מצהיר שיקפח לרעה את מתפללי בתי הכנסת בישראל כדי להעדיף את המתפללים בשטחים הכבושים. הצהרה אומללה של שר הדתות". 

חברת הכנסת מיכל רוזין כתבה גם היא בזעם: "השר כהנא החליט להמשיך בקו השגוי של הימין - לדאוג רק לאזרחים ואזרחיות מעבר לקו הירוק. בעיניו מתפללים בבתי הכנסת בישראל חשובים פחות מהמתפללים בהתנחלויות. החלטה שגויה של שר הדתות, ככה לא עושים שינוי ובטח לא ריפוי". 

העיתונאי קובי נחשוני פרסם הבוקר כי השר כהנא גיבש וחתם על קריטריונים חדשים לתמיכת המדינה בהקמת בתי כנסת, קריטריונים שיעניקו יתרון גדול לאלה שייבנו ביהודה ושומרון: 20 מיליון שקלים יחולקו ל-30 רשויות מקומיות בהן ישנה מצוקת מבנים המיועדים לתפילה. בשל אילוצים משפטיים בלבד, בקריטריונים החדשים אין התייחסות מפורשת ליהודה ושומרון.