מוסי רז התפוצץ על אביר קארה: "חוצפן, פעילי טרור תקרא לחברים שלך"

הפגנת פעילי שמאל קיצוני בדרום הר חברון שהפכה לזירת עימות עם חיילי צה"ל מייצרת מתח בקואליציה. סגן השר קארה כתב על המפגינים משמאל "פעילי טרור", מוסי רז שמכיר את הפעילים תקף בחזרה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 19/09/21 13:06 יג בתשרי התשפב

מוסי רז התפוצץ על אביר קארה: "חוצפן, פעילי טרור תקרא לחברים שלך"
ח"כ מוסי רז, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביום שישי התקיימה הפגנה אלימה סמוך לישוב אביגיל שבדרום הר חברון. חמישה פעילי שמאל קיצוני, ישראלים ופלשתינים, נפצעו במהלך עימותים עם חיילים בהפגנה באזור, בה קיללו ואיימו על החיילים.

אחרי המהומות בשטח, החלה המהומה בקואליציה, סגן השר אביר קארה מימינה תקף את הפעילים בחריפות, "מדובר בפעילי טרור שהגיעו ללבות את האש והיצרים וליצור מתח בין יהודים לערבים נעצרו על ידי כוחות צבא ההגנה לישראל" כתב קארה. סגן השר הוסיף: "מי שמצפה לפגוש בשטח לוחמים שמחלקים פרחים ועובר על החוק שלא יתפלא שהוא נעצר. מעצר זה לא דבר נעים כל הכבוד לחיילים שלנו. עם ישראל חי גיבוי מלא למפקדים בשטח בצבא המוסרי בעולם".

ח"כ מוסי רז שמגיע רבות לדרום הר חברון בשביל להפגין ולתמוך בתושבים הפלשתינים לא יכל להישאר אדיש, "חוצפן. פעילי טרור תקרא לחברים שלך, לא לאנשים טובים שכל מטרתם הייתה להעביר מים לכפר פלסטיני ונתקלו באלימות ברוטאלית ומעצרים פוליטיים". כתב מוסי והוסיף: "אני הייתי שם, אני ראיתי את זה. כמה נוח לצייץ שטויות מהמזגן".

כזכור, בקטע וידאו שעלה ברשתות החברתיות אתמול נראה קצין צה"ל דוחף מהכביש פעיל בשם אלי זיו, דחיפה שהובילה לפציעתו. בימין טוענים כי מדובר בסרטון ערוך בן כמה שניות בלבד. גורמים בשטח מסרו כי קודם לדחיפה, הקצין דרש מהפעיל לרדת מהכביש, ביצע מספר ניסיונות לפינוי המפגין מהכביש ללא הפעלת כוח, אך לא נענע. 

בצה"ל לא אהבו את התנהלותו של הקצין הדוחף: "התנהלות הקצין כפי שמשתקפת בסרטון אינה תואמת את המצופה מקצין בצה״ל - האירוע מתוחקר ויופקו הלקחים בהתאם", מסר דובר צה"ל.


(מוסי רז לחדשות כיפה: "לא אוהב את הבריונות הזאת, אביר ילמד להתנהג).