מיכאלי נגד מסורת המקדש? "חשבון נפש זה ההיפך משעיר לעזאזל"

שרת התחבורה כתבה על השעיר לעזאזל שהיה נהוג בימי המקדש: "היו לוקחים שה תמים, אלה היו זמנים אחרים", וביקשה לשמור על זהירות בדרכים במהלך הצום בקשה שהתבררה כקריטית במיוחד

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/09/21 22:16 י בתשרי התשפב

מיכאלי נגד מסורת המקדש? "חשבון נפש זה ההיפך משעיר לעזאזל"
מיכאלי , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שרת התחבורה מרב מיכאלי אומנם עוד נמצאת באצות הברית אך שומרת על קשר הדוק באמצעות הרשתות החברתיות. שעות ספורות לפני החג כתבה מיכאלי על הלכות השעיר לעזאזל והסבה אותם לשמירה על בטיחות בדרכים. למרות הפצרותיה של השרה, גם ביום כיפור הנוכחי הקטל הגיע לכבישי ישראל.

@meravmichaeli

לעזעזאל!!! קחו רגע… 🙏 #אמתבפוליטיקה

♬ צליל מקורי - מרב מיכאלי MERAV MICHAELI

מיכאלי כתבה לעוקבים על המנהג: "לעזאזל. חשבתי השנה על המנהג של שעיר לעזאזל שהיה בימי המקדש. שהיו לוקחים שה תמים ומשליכים מצוק גבוה כדי שיכפר על חטאי כל העם כולו. אז נכון, אלה היו זמנים אחרים וסטנדרטים אחרים". השרה לא חסכה ביקורת ואמרה: "אבל חשבתי לעצמי שהעקרון של חשבון נפש ביום כיפור הוא בדיוק ההיפך משעיר לעזאזל. הוא בדיוק לקחת אחריות".

מיכאלי הסבירה, "למשל, אם כולנו, כל אחת ואחד מאיתנו, נזהר בדרכים בכיפור, נשמור על עצמנו ועל הילדות והילדים, ככה אולי נמנע את האבידות והפציעות הנוראיות, לפי נתוני הרלב"ד, בחמשת ימי הכיפור האחרונים 6 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים, בהן גם תאונות אופניים, עשרות רוכבי אופניים וקורקינט נפצעו בדרגות פציעה שונות ועשרות הולכות והולכי רגל נפצעו כתוצאה ממעורבות בתאונות עם כלי רכב בהם אופניים וקורקינטים".

 

גם למאבק בקורונה התייחסה השרה: "או למשל אם כל אחת ואחד מהמתפללים יתפללו בחוץ, תוך שמירה על הנחיות הקורונה. אם כל אחת ואחד מאתנו ילכו להתחסן. בקיצור, אם כל אחת ואחד מאתנו לא ימצאו לעצמןם שעיר לעזאזל אלא יעשו חשבון נפש, ואם כל אחת ואחד יתקן רק את עצמו או את עצמה, נהיה מה זה מקום מתוקן".

למרות בקשותיה של מיכאלי גם ביום הכיפורים האחרון אירעו מספר רב של תאונות בכבישים. על פי נתוני מד"א בתאונה קטלנית בכביש 4 סמוך לגבעת שמואל נהרג רוכב אופניים כבן 15 שנפגע מרכב, רוכב אופנוע כבן 20 נהרג במהלך רכיבה בשטח פתוח סמוך לצומת געתון, בכביש 20 (איילון) סמוך למחלף המעפילים נפגע רוכב אופניים בן 11 באורח קשה, בנוסף טופלו עוד 15 פצועים בתאונות דרכים ברחבי הארץ, בהם 1 בינוני ו- 14 קל. 226 בני אדם נפגעו ונזקקו לטיפול רפואי עקב פציעה מרכיבה על אופניים, גלגיליות, קורקינטים וסקייטבורד, מהם 5 בינוני.