הנדל ממשיך: "המפלגות החרדיות לא בהכרח ציוניות, התנועה הכהניסטית פוגעת בחוסן הלאומי"

אחרי שהבוקר עורר סערה כשהצהיר שהוא מעדיף את רע"מ על בן גביר, השר יועז הנדל מנסה להסביר, אבל מוסיף לתקוף: "המפלגות החרדיות לא בהכרח ציוניות, רע"מ זה ניסוי"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 14/09/21 22:50 ח בתשרי התשפב

הנדל ממשיך: "המפלגות החרדיות לא בהכרח ציוניות, התנועה הכהניסטית פוגעת בחוסן הלאומי"
יועז הנדל. , צילום: פלאש 90

שר התקשורת יועז הנדל מנסה לכבות אש האש אבל מוסיף לתקוף: אחרי שהבוקר (ב') אמר, "לא אשב עם בן גביר בקואליציה, עם וליד טאהא כן", הנדל שיגר מכתב לתומכיו וניסה להסביר את ההתבטאות החריגה: "זה תוצר של מציאות פוליטית שלא אנחנו קבענו".

בפתח המכתב אותו שיגר הערב לפעילים התייחס הנדל לקושי בלהתראיין, "ראיון פוליטי הוא תמיד מסובך, לפעמים מייצר כותרות ללא עומק, כתב השר והוסיף: "לעצם העניין אנחנו יושבים עם רע״מ בקואליציה ולא יושבים עם בן גביר. בעיני התפיסה האידיאולגית הנכונה היא לייצר קואליציה ציונית, ממשלת אחדות. הבעיה המובנת היא שהמפלגות החרדיות לא בהכרח ציוניות, חלקים מהציונות הדתית ובוודאי המפלגות הערביות". 



השר תירץ את דבריו בכך שגם בליכוד פסלו בעבר את פעילי כהנא, "הליכוד של  שמיר החרים את הכהניסטים, ורבין החרים את המפלגות הלאומניות הערביות. זו הדרך שעליה הצהרנו לפני הבחירות. לא למשותפת ולא לכהניסטים. כשביקשו בליכוד להקים קואליציה חלופית עם ימינה, ביקשו הם להודיע שבן גביר יהיה בחוץ", אמר הנדל והוסיף: "אולי יבוא זמן שנצטרך לבחון את העמדה הזאת לגבי בן גביר מחדש. שהוא יעבור תהליך. התנועה הכהניסטית עצמה עדיין בעיני פוגעת בחוסן הלאומי שלנו". 

על שיתוף הפעולה עם מפלגת רע"מ אמר: "זה ניסוי של שילוב נציגים של החברה הערבית בקואליציה. אמנם תוצר של חוסר בררה פוליטי אבל אולי משם תצמח התמודדות נכונה עם הכאוס בנגב ובגליל. בעיני הפשיעה וחוסר המשילות זו הסכנה הכי גדולה שיש לנו היום בתוך גבולות המדינה. המשימה של הממשלה הזאת ולא משנה המחדל המתמשך בעבר. נדמה לי שאת זה גם מבינים בחברה הערבית".

"בכל מקרה, טוב שיש פולמוס, זו המסורת בעם שלנו. לצערי גם קנאות זו מסורות (פחות חיובית)
ונאחל לנו שנדע ללכת בדרך הישר".  סיים.


(הנדל בריאיון לחדשות כיפה).