סקר מנדטים חדש: נפתלי בנט נחלש

ימי החסד של הממשלה החדשה כבר תמו, והיא עדיין לא זוכה לאמון הציבור. מסקר חדש עולה כי למעלה ממחצית מהמשיבים מגדירים את תפקוד הממשלה בגל הקורונה "רע", באשר ליו"ר הליכוד הבא, המשיבים בחרו בניר ברקת דווקא

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 21/08/21 21:44 יג באלול התשפא

סקר מנדטים חדש: נפתלי בנט נחלש
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

למעלה מחודשיים מאז השבעת ממשלת ישראל ה-36, וראש הממשלה נפתלי בנט לא זוכה לאהדת הקהל. בסקר חדש שנערך בחדשות 12, נראה כי למעלה ממחצית מהמשיבים, 51%, מגדירים את תפקודו "רע". 

הסקר, שנערך על ידי מנו גבע, עוסק בעידן הליכוד לאחר זמנו של היושב ראש, בנימין נתניהו. במענה על השאלה מי צריך להחליף את ראש הממשלה לשעבר, זוכה לרוב הקולות מי שכיהן בראשות עיריית ירושלים. 31% מהמשיבים טענו כי ניר ברקת הוא היורש של נתניהו, אחריו מירי רגב עם 12%, אבי דיכטר עם 9%, ואילו מספר שתיים הנוכחי ברשימה, יולי אדלשטיין, קיבל 6% מהקולות בלבד. 

במענה על השאלה, אילו נתניהו היה פורש וניר ברקת היה עומד בראשות תנועת הליכוד, המפלגה הייתה זוכה ל-24 מנדטים, כאשר הציונות הדתית בראשות חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הייתה מתחזקת וזוכה לעשרה מנדטים ואילו ראש הממשלה הנוכחי, נפתלי בנט בראשות סיעת ימינה היה זוכה ל-6 מנדטים בלבד. 

העלייה בתחלואת הקורונה והתפשטות זן הדלתא משפיעים לא רק על בריאות הציבור אלא גם על המצב הפוליטי. רק 35% העריכו את תפקוד הממשלה כ"טוב", בהתמודדות עם הקורונה, ו-59%  נתנו לממשלה ציון "רע". 

באשר לשאלה מי מבין השניים היית מעדיף שיהיה ראש הממשלה, 45% בחרו בבנימין נתניהו ואילו רק 25% בחרו בנפתלי בנט. לשאלה מי הכי מתאים לכהן בתור ראש הממשלה, נתניהו או לפיד, כמעט חצי,  47% השיבו נתניהו ו-31% בחרו בשר החוץ יאיר לפיד. 

אילו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד שזכתה לשלושים מנדטים בבחירות האחרונות, מתחזקת ועולה ל-32 מנדטים. יש עתיד נשארת המפלגה השנייה בגודלה עם 20 מנדטים, ש"ס תקבל 9 מנדטים ואילו כחול לבן והעבודה, זוכות כל אחת ל-8 מנדטים.

יהדות התורה 7, מפלגתו של ראש הממשלה בנט, ימינה, זוכה כאמור ל-6 מנדטים בלבד, כמו גם הציונות הדתית, ישראל ביתנו והרשימה המשותפת. שלוש מפלגות מהקואליציה, מרצ, רע"מ ותקווה חדשה, מתנדנדות על אחוז החסימה.